Odpowiedź dotycząca opon o różnej konstrukcji jest prawidłowa, ponieważ zgodnie z zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego i techniki pojazdów, użycie opon o różnych konstrukcjach na tej samej osi jest zabronione. Opony diagonalne i radialne różnią się sposobem budowy, co wpływa na ich właściwości jezdne, w tym przyczepność, stabilność oraz zużycie. Użycie opon o różnych konstrukcjach na jednej osi może prowadzić do nierównomiernego zużycia się opon oraz zwiększonego ryzyka poślizgu czy utraty kontroli nad pojazdem. Przykładem może być pojazd osobowy, który w przypadku awarii układu kierowniczego, może zachować stabilność, tylko gdy obie opony na jednej osi mają taką samą konstrukcję. Rekomendacje producentów oraz normy, takie jak ECE R30, jasno wskazują na konieczność stosowania opon o tej samej konstrukcji na jednej osi, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa i wydajności pojazdu.
Wybór opon diagonalnych, radialnych czy zimowych na jednej osi nie jest błędny w kontekście ogólnym, ponieważ takie opony mogą być stosowane w różnych warunkach, ale ich kombinowanie na tej samej osi już tak. Opony diagonalne i radialne różnią się nie tylko konstrukcją, ale również charakterystyką jezdną. Opony radialne, które mają wyższą wydajność, większą przyczepność i lepsze właściwości prowadzenia, w połączeniu z oponami diagonalnymi, mogą znacząco wpłynąć na stabilność pojazdu. Natomiast opony zimowe, które są projektowane do pracy w niskich temperaturach, posiadają specjalne mieszanki gumowe i wzory bieżnika, które sprawdzają się w warunkach śniegu i lodu. Mieszanie tych typów opon na jednej osi z oponami letnimi z kolei prowadzi do nieprzewidywalnych zachowań jezdnych. Osoby, które uważają, że mogą łączyć te różne typy opon na jednej osi, często wychodzą z założenia, że różnice te nie będą miały większego znaczenia. W rzeczywistości, takie podejście jest niebezpieczne, gdyż może prowadzić do niekontrolowanego poślizgu, szczególnie w krytycznych sytuacjach na drodze.