Odpowiedź, że pojazd nie może być wyposażony na jednej osi w opony o różnej konstrukcji, jest prawidłowa. Opony o różnej konstrukcji, takie jak radialne i diagonalne, charakteryzują się różnymi właściwościami jezdnymi oraz sposobem budowy, co może prowadzić do niejednolitych zachowań pojazdu na drodze. Przykładem może być to, że opona radialna ma inną elastyczność i właściwości trakcyjne niż opona diagonalna, co może prowadzić do problemów z prowadzeniem, stabilnością oraz bezpieczeństwem. Z tego powodu standardy branżowe, takie jak normy ECE, zalecają stosowanie opon tej samej konstrukcji na jednej osi, aby zapewnić optymalną kontrolę nad pojazdem i minimalizować ryzyko wypadków. Stosowanie opon o jednorodnym typie na jednej osi wpływa pozytywnie na równomierne zużycie opon oraz poprawia komfort jazdy.
Wybór opon radialnych, zimowych czy diagonalnych na jednej osi nie jest błędem samym w sobie, ale może prowadzić do niepożądanych efektów w kontekście bezpieczeństwa i wydajności pojazdu. Opony radialne to nowoczesne opony, które zapewniają lepszą przyczepność i mniejsze opory toczenia w porównaniu do opon diagonalnych, co czyni je preferowanym wyborem dla wielu współczesnych pojazdów. Opony zimowe są projektowane z myślą o obniżonych temperaturach i warunkach śliskich, co czyni je niezbędnymi w sezonie zimowym. Ich stosowanie na jednej osi może być uzasadnione, ale tylko w kontekście równomiernego ich rozkładu na pojeździe. Różnorodność konstrukcji opon na jednej osi prowadzi jednak do zróżnicowanego zachowania, co może skutkować problemami z trakcją, stabilnością i hamowaniem. Niewłaściwe skojarzenie różnych typów opon na jednej osi może wprowadzać niepewność w prowadzeniu pojazdu, zwiększać ryzyko poślizgu i wydłużać drogę hamowania, co jest niedopuszczalne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Zatem należy unikać takich praktyk i kierować się zasadą stosowania jednorodnych opon na jednej osi, co jest zgodne z zaleceniami producentów oraz standardami branżowymi.