Koszt robocizny pomiaru ciśnienia sprężania w silniku sześciocylindrowym wynosi 180 zł, co można obliczyć na podstawie podanego czasu pracy oraz stawki za roboczogodzinę. Pomiar ciśnienia sprężania w jednym cylindrze zajmuje 0,25 roboczogodziny, co oznacza, że na cały silnik sześciocylindrowy potrzebujemy 0,25 roboczogodziny x 6 cylindrów = 1,5 roboczogodziny. Przy stawce 120 zł za roboczogodzinę, całkowity koszt robocizny wynosi 1,5 x 120 zł = 180 zł. Tego typu pomiary są kluczowe w diagnostyce silników, ponieważ pozwalają ocenić stan techniczny jednostki napędowej oraz zidentyfikować potencjalne problemy, takie jak nieszczelności w układzie sprężania. Regularne przeprowadzanie takich testów wspiera utrzymanie silnika w dobrej kondycji oraz przedłuża jego żywotność.
Wybór niepoprawnej odpowiedzi może wynikać z błędnego zrozumienia procesu obliczania kosztów robocizny. Aby prawidłowo oszacować koszty, należy zwrócić uwagę na całkowity czas wymagany do wykonania zadania oraz stawkę za roboczogodzinę. Nieprawidłowe odpowiedzi mogą sugerować, że osoba odpowiadająca nie uwzględniła faktu, że koszt robocizny dotyczy wszystkich cylindrów, a nie tylko jednego. Często popełnianym błędem jest myślenie, że koszt można obliczyć tylko na podstawie pojedynczego cylindra, co prowadzi do niedoszacowania całkowitych wydatków. W praktyce, przy diagnostyce silników, istotne jest zrozumienie, że każdy cylinder, w którym przeprowadza się pomiar, generuje dodatkowy koszt, a sumowanie kosztów dla wszystkich cylindrów jest kluczowe dla uzyskania dokładnych wyników. Dlatego zawsze należy dokładnie analizować wszystkie dane oraz stosować się do standardowych procedur obliczeniowych w branży mechanicznej.