Całkowity koszt wymiany oleju i filtra wynosi 165 zł, co można obliczyć sumując koszty poszczególnych elementów. Koszt oleju to 4 litry razy cena za litr, czyli 4 * 25 zł = 100 zł. Koszt filtra oleju wynosi 35 zł. Koszt robocizny za wymianę oleju i filtra to 30 zł. Zatem całkowity koszt to 100 zł (olej) + 35 zł (filtr) + 30 zł (robocizna) = 165 zł. Tego rodzaju obliczenia są istotne w codziennej eksploatacji pojazdów, ponieważ pozwalają na lepsze zarządzanie kosztami eksploatacji. Regularna wymiana oleju oraz filtra oleju jest kluczowa dla utrzymania silnika w dobrym stanie, co wpływa na jego wydajność i żywotność. W branży motoryzacyjnej stosuje się także standardy, które zalecają wymianę oleju co określoną liczbę kilometrów lub miesięcy, co zapewnia optymalne działanie silnika.
Wybierając inne odpowiedzi, można łatwo wpaść w pułapki obliczeniowe związane z sumowaniem kosztów. Na przykład, jeśli ktoś pomyli się w obliczeniach i doliczy tylko koszt oleju bez uwzględnienia filtra oraz kosztu robocizny, może wyjść na 100 zł lub mniej. Ważne jest, aby zawsze dokładnie zapoznać się z wszystkimi składnikami kosztów, które są niezbędne do wykonania usługi, aby uniknąć niedoszacowania całkowitych wydatków. Ponadto, przyjmowanie niewłaściwych wartości lub zaniżanie kosztów robocizny może prowadzić do sytuacji, w której użytkownik nie ma pełnego obrazu kosztów związanych z konserwacją pojazdu. Takie błędne podejście nie tylko zafałszowuje rzeczywistą wartość usług, ale także może skutkować niedostatecznym dbaniem o stan techniczny pojazdu, co w dłuższej perspektywie prowadzi do większych kosztów napraw.