Obliczając maksymalną liczbę samochodów, które serwis może obsłużyć w ciągu tygodnia, najpierw zidentyfikujmy dni i zmiany pracy. Od poniedziałku do piątku serwis pracuje w systemie dwuzmianowym, co oznacza, że w każdym dniu pracują dwa zespoły po 4 mechaników. Zatem, dziennie w dni robocze serwis obsługuje 4 mechaników x 2 zmiany = 8 mechaników. W ciągu pięciu dni roboczych maksymalna liczba obsługiwanych samochodów wynosi: 8 mechaników x 3 samochody na mechanika x 5 dni = 120 samochodów. W sobotę serwis działa tylko z 2 mechanikami, co daje: 2 mechaników x 3 samochody na mechanika x 1 dzień = 6 samochodów. Suma: 120 + 6 = 126 samochodów. Taka struktura zatrudnienia i obsługi jest zgodna z dobrymi praktykami w branży serwisowej, które podkreślają efektywność pracy zespołowej oraz optymalizację zasobów ludzkich.
W analizie maksymalnej liczby samochodów, które serwis może obsłużyć, istotne jest zrozumienie, jak zmiany i liczba zatrudnionych mechaników wpływają na wydajność. W przypadku niewłaściwych odpowiedzi można zauważyć, że wiele osób nie uwzględnia faktu, iż serwis pracuje w systemie dwuzmianowym od poniedziałku do piątku. Dlatego obliczanie liczby obsługiwanych samochodów wyłącznie na podstawie mechaników zatrudnionych w sobotę prowadzi do znacznego niedoszacowania. Użytkownicy często mylą ilość zmienników z ogólną liczbą mechaników, co prowadzi do błędnych wniosków. Na przykład, obliczenia oparte na 4 mechanikach w sobotę prowadzą do mylnego założenia, że tylko oni są odpowiedzialni za obsługę wszystkich samochodów w ciągu tygodnia. Dodatkowo, nie uwzględnienie zmiany w dni robocze oraz ich liczby sprawia, że odpowiedzi skupiają się na błędnym założeniu o stałej liczbie mechaników, co jest niezgodne z zasadami zarządzania pracą w serwisach. Właściwe zrozumienie tej dynamiki jest kluczowe dla optymalizacji procesu obsługi klienta oraz efektywnego wykorzystania zasobów ludzkich.