Odpowiedź OHV (Overhead Valve) jest poprawna, ponieważ w tej konstrukcji silnika wałek rozrządu znajduje się w kadłubie, co oznacza, że zawory są sterowane przez dźwigienki zaworowe. Takie rozwiązanie często stosowane jest w silnikach starszego typu oraz w silnikach o dużej pojemności, gdzie korzysta się z większego momentu obrotowego. Silniki OHV charakteryzują się prostszą konstrukcją i są zazwyczaj łatwiejsze do serwisowania. W praktyce, pojazdy z silnikami OHV, takie jak niektóre modele amerykańskich samochodów osobowych, były popularne dzięki swojej wydajności i niezawodności. Zastosowanie tego układu rozrządu wciąż można znaleźć w niektórych nowoczesnych silnikach, co świadczy o jego trwałości i funkcjonalności. Zrozumienie różnicy pomiędzy OHV a innymi układami rozrządu, takimi jak OHC czy DOHC, jest kluczowe dla inżynierów mechaników i pasjonatów motoryzacji.
Wybór odpowiedzi DOHC (Double Overhead Camshaft), CIH (Cam-in-Head) lub OHC (Overhead Camshaft) wskazuje na nieporozumienie dotyczące lokalizacji wałka rozrządu i jego funkcji w układzie silnika. OHC to ogólne określenie, które odnosi się do silników, gdzie wałek rozrządu umieszczony jest nad zaworami, co pozwala na bezpośrednie ich sterowanie. W przypadku DOHC, mamy do czynienia z dwoma wałkami rozrządu, co umożliwia lepszą kontrolę nad czasowaniem i ustawieniem zaworów, ale nie odnosi się to do konstrukcji, w której wałek znajduje się w kadłubie. CIH to termin używany głównie w kontekście silników, w których wałek rozrządu jest umieszczony w głowicy cylindrów, co różni się od zasady działania silników OHV. Wybór tych odpowiedzi może wynikać z nieporozumienia dotyczącego umiejscowienia wałka rozrządu oraz jego wpływu na wydajność silnika. Prawidłowe zrozumienie różnic między tymi układami jest istotne dla analizy i diagnozowania silników, a także dla właściwego doboru komponentów w procesie modernizacji lub naprawy jednostek napędowych.