Kwalifikacja: MOT.02 - Obsługa, diagnozowanie oraz naprawa mechatronicznych systemów pojazdów samochodowych
W silniku ZS system Common Rail dysponuje
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Wysokociśnieniowa listwa paliwowa to naprawdę ważny element systemu Common Rail w silnikach Diesla. Dzięki niej paliwo jest przechowywane pod dużym ciśnieniem, co pozwala na precyzyjne dostarczanie go do pompowtryskiwaczy. To z kolei przyczynia się do lepszego spalania i mniejszych emisji zanieczyszczeń, co jest mega istotne w nowoczesnych autach, zwłaszcza tych, które spełniają normy Euro 6. Pompy paliwa działające w tym systemie potrafią osiągać ciśnienia nawet do 2000 barów, co jest potrzebne do wytworzenia malutkich kropelek paliwa. Taki sposób spalania jest po prostu bardziej efektywny i ekologiczny.
Rzędowe i rozdzielaczowe pompy wtryskowe to część starszych systemów, które po prostu wtryskiwały paliwo bezpośrednio do cylindrów. W porównaniu do Common Rail, ich ciśnienie i precyzja dozowania to w ogóle nie to. Rzędowe pompy, choć mogą działać w silnikach, mają swoje ograniczenia, co może prowadzić do problemów, szczególnie jak zmieniają się warunki pracy. A pompowtryskiwacze, które łączą w sobie funkcję wtryskiwacza i pompy, są bardziej skomplikowane i mogą sprawiać problem z niezawodnością. W Common Rail najważniejsze jest zoptymalizowanie ciśnienia i procesu spalania, co starsze technologie po prostu nie potrafią zapewnić. Więc mylenie rzędowych lub rozdzielaczowych pompy z nowoczesnymi systemami wtryskowymi to zły pomysł, bo nie spełniają one współczesnych wymogów odnośnie wydajności czy emisji spalin.