Układ korbowo-tłokowy w silniku spalinowym, odpowiedzialny za przekształcanie ruchu posuwistego tłoków na ruch obrotowy wału korbowego, nie wymaga elementów gumowych. W tym układzie dominują metalowe komponenty, takie jak tłoki, korbowody i wał korbowy, które muszą wytrzymać wysokie temperatury i ciśnienia. Zastosowanie materiałów gumowych mogłoby prowadzić do ich degradacji w ekstremalnych warunkach pracy silnika. W praktyce w układzie korbowo-tłokowym kluczowe są elementy takie jak pierścienie tłokowe, które zapewniają szczelność komory spalania, a ich odpowiedni dobór i materiał mają ogromne znaczenie dla efektywności silnika. Standardy dotyczące jakości komponentów silnikowych, takie jak ISO 9001, nakładają obowiązek stosowania wyłącznie sprawdzonych materiałów, co wyklucza gumę w krytycznych elementach tego układu.
Elementy gumowe w pojazdach samochodowych pełnią ważną rolę w różnych układach, takich jak zawieszenie czy kierowniczy. W układzie zawieszenia, na przykład, wykorzystuje się gumowe poduszki, które absorbują wstrząsy i wibracje, co znacznie poprawia komfort jazdy oraz stabilność pojazdu. Guma jest również niezbędna w układzie kierowniczym, gdzie stosuje się ją w elementach takich jak drążki kierownicze, które muszą być elastyczne, aby zminimalizować przenoszenie drgań z nawierzchni drogi na układ kierowniczy. Układ chłodzenia również korzysta z elementów gumowych, takich jak węże, które transportują płyn chłodzący między różnymi komponentami silnika. Typowym błędem myślowym w analizie tego pytania jest mylenie zastosowania gumy w układzie korbowo-tłokowym z innymi układami, gdzie guma ma realne zastosowanie. Przykłady te obrazują, jak różnorodne są materiały używane w różnych układach konstrukcyjnych pojazdów, co podkreśla znaczenie dobrego doboru materiałów w kontekście ich funkcjonalności oraz niezawodności.