Aby obliczyć tygodniowe zapotrzebowanie na świece żarowe w serwisie samochodowym, należy uwzględnić liczbę zmian oraz ilość wymienianych świec żarowych na zmianę. W przedstawionym przypadku serwis pracuje na dwie zmiany przez pięć dni w tygodniu, co daje łączną liczbę 10 zmian. Średnio w każdej zmianie wymienia się 7 świec żarowych. Zatem całkowita liczba wymienianych świec żarowych w ciągu tygodnia wynosi 7 świec na zmianę pomnożone przez 10 zmian, co daje 70 świec. Jednakże, biorąc pod uwagę, że samochody mają silniki czterocylindrowe, w każdym z tych samochodów są 4 świece żarowe. Dlatego całkowite zapotrzebowanie na świece żarowe w tygodniu wynosi 70 świec pomnożone przez 4, co daje 280 sztuk. Takie obliczenia są zgodne z praktykami w branży motoryzacyjnej, gdzie dokładne przewidywanie zapotrzebowania na części zamienne jest kluczowe dla efektywności operacyjnej serwisu.
Błędne odpowiedzi wynikają z nieprawidłowego zrozumienia problemu związanego z obliczeniem tygodniowego zapotrzebowania na świece żarowe. Odpowiedzi sugerujące 70, 35 lub 140 sztuk bazują na niewłaściwych założeniach dotyczących liczby świec żarowych wymienianych na jednym samochodzie. Odpowiedź 70 sztuk, na przykład, wynika z pominięcia faktu, że każdy samochód ma cztery świece żarowe. Tylko obliczając wymianę świec na poziomie 7 na zmianę, nie uwzględnia się, że ta liczba dotyczy jedynie wymiany świec w kontekście jednego samochodu, a nie całości. Ponadto, odpowiedzi 35 i 140 sztuk również opierają się na błędnych założeniach, takich jak błędne pomnożenie lub niewłaściwe rozważenie liczby zmian i dni pracy. Typowym błędem myślowym może być skupienie się na pojedynczej zmianie pracy, a nie na całkowitej liczbie zmian w tygodniu. Kluczowe w takich obliczeniach jest zrozumienie, iż dokładna liczba wymienianych świec żarowych zależy nie tylko od liczby aut, ale również od ich konstrukcji, a w tym przypadku specyfiki silników czterocylindrowych, co wymaga uwzględnienia wszystkich świec w obliczeniach.