Odpowiedź 'dwa wałki rozrządu w głowicy' jest poprawna, ponieważ oznaczenie DOHC (Dual Overhead Camshaft) wskazuje na konstrukcję silnika, w którym znajdują się dwa wałki rozrządu umiejscowione w głowicy cylindra. Takie rozwiązanie pozwala na precyzyjne sterowanie zaworami, co przyczynia się do lepszego napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną oraz efektywniejszego odprowadzania spalin. Dzięki zastosowaniu dwóch wałków możliwe jest niezależne sterowanie zarówno zaworami ssącymi, jak i wydechowymi, co prowadzi do zwiększenia mocy silnika oraz poprawy jego wydajności. W praktyce, silniki DOHC stosowane są w nowoczesnych pojazdach, gdzie zyskują na popularności ze względu na swoje zalety, takie jak lepsza wydajność i mniejsze zużycie paliwa. Przykłady zastosowania to silniki sportowe oraz te przeznaczone do aut osobowych, gdzie osiągi są kluczowe.
Wybór jakiejkolwiek z pozostałych odpowiedzi jest błędny, gdyż nie oddaje rzeczywistej konstrukcji silnika DOHC. Odpowiedź dotycząca zastosowania dwóch wałków rozrządu w kadłubie jest myląca, ponieważ tradycyjnie wałki rozrządu w silnikach DOHC są zawsze umieszczane w głowicy, co pozwala na bezpośrednie sterowanie zaworami. Umieszczenie wałków w kadłubie sugeruje konstrukcję silnika OHV (Overhead Valve), gdzie zastosowanie jednego wałka rozrządu w kadłubie jest normą. Z kolei odpowiedzi sugerujące użycie jednego wałka rozrządu w głowicy również są nieprawidłowe, ponieważ w przypadku DOHC mamy do czynienia z podwójnym wałkiem, co jest kluczowym elementem tej architektury silnika. Błędem jest także pomylenie systemów rozrządu; te różne konstrukcje silników mają odmienne właściwości i zastosowania. Zrozumienie różnic między DOHC a innymi typami rozrządów jest istotne dla inżynierów i techników, aby móc odpowiednio projektować i dobierać komponenty silnika do jego przeznaczenia.