Kategorie: Układy mechaniczne pojazdu Diagnostyka i pomiary
Odpowiedź 'dwa wałki rozrządu w głowicy' jest jak najbardziej trafna. DOHC, czyli Dual Overhead Camshaft, to po prostu sposób, w jaki skonstruowany jest silnik. W tym układzie mamy dwa wałki, które znajdują się w głowicy cylindra, i to jest kluczowe, bo pozwala na lepsze sterowanie zaworami. Wiemy, że dobrze działające zawory to podstawa, jeśli chodzi o napełnianie cylindrów mieszanką paliwa i powietrza oraz o skuteczne odprowadzanie spalin. Stosując dwa wałki, uzyskujemy możliwość niezależnego sterowania zaworami ssącymi i wydechowymi, co zdecydowanie zwiększa moc silnika i poprawia jego ogólną efektywność. Obecnie silniki DOHC stają się coraz bardziej popularne w nowoczesnych autach, bo oferują sporo zalet, jak mniejsze zużycie paliwa czy lepsze osiągi, co na przykład w sportowych autach ma ogromne znaczenie.