Odpowiedź 13,6 V jest poprawna, ponieważ podczas pracy silnika w instalacji elektrycznej pojazdu, napięcie na zaciskach akumulatora powinno wynosić około 13,5-14,5 V. Wartość ta jest wynikiem działania alternatora, który ładował akumulator. Przy prędkości obrotowej silnika około 2000 obr./min. alternator generuje napięcie, które jest wyższe od nominalnego napięcia akumulatora (12 V), co jest konieczne do efektywnego ładowania akumulatora oraz zasilania wszelkich urządzeń elektrycznych w pojeździe. Wartość 13,6 V jest typowa dla poprawnie działającego systemu ładowania, co potwierdzają standardy branżowe, takie jak SAE J537. Utrzymanie napięcia na poziomie 13,6 V jest również istotne dla zapewnienia długowieczności akumulatora oraz stabilności pracy systemów elektrycznych w pojeździe.
Wybór wartości 12,6 V jest niepoprawny, ponieważ odnosi się do stanu, w którym akumulator jest w pełni naładowany, ale silnik nie pracuje. W momencie uruchomienia silnika i wzrostu prędkości obrotowej, napięcie powinno wzrosnąć w wyniku działania alternatora. Utrzymywanie napięcia na poziomie 12,0 V wskazuje na problem z ładowaniem, co może prowadzić do rozładowania akumulatora i uszkodzenia komponentów elektrycznych pojazdu. Wartość 14,8 V jest również zbyt wysoka, co może wskazywać na zbyt intensywne ładowanie, prowadząc do przegrzewania akumulatora, a w dłuższej perspektywie do jego uszkodzenia. Z kolei wartość 12,0 V jest nieadekwatna do normalnej pracy pojazdu i może sugerować, że system ładowania nie działa prawidłowo. Prawidłowe napięcie na akumulatorze w trakcie pracy silnika powinno być w przedziale 13,5-14,5 V, co jest zgodne z normami przemysłowymi. Utrzymanie stabilnego napięcia jest kluczowe dla efektywności systemów elektrycznych oraz trwałości akumulatora.