W trakcie przeglądu instalacji elektrycznej pojazdu stwierdzono przepalenie żarówki świateł mijania, przepalenie żarówki kierunkowskazów w tylnej lampie, uszkodzenie włącznika świateł awaryjnych oraz uszkodzenie włącznika świateł stop. W celu usunięcia uszkodzeń należy zakupić dwie żarówki świateł mijania oraz
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Poprawna odpowiedź to zakup jedną żarówkę świateł kierunkowskazów, włącznika świateł awaryjnych oraz włącznika świateł stop. W sytuacji, gdy stwierdzono przepalenie żarówki kierunkowskazów w tylnej lampie, konieczne jest jej natychmiastowe wymienienie, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej pojazdu. Włącznik świateł awaryjnych oraz włącznik świateł stop są uszkodzone, dlatego ich wymiana jest krytyczna dla bezpieczeństwa na drodze. W przypadku świateł awaryjnych, zapewniają one widoczność pojazdu w sytuacjach awaryjnych, a uszkodzony włącznik może uniemożliwić aktywację tych świateł. Podobnie, włącznik świateł stop jest kluczowy dla komunikacji z innymi uczestnikami ruchu, informując ich o zamiarze zatrzymania się. Dobre praktyki w zakresie konserwacji instalacji elektrycznej w pojazdach sugerują, aby regularnie sprawdzać stan świateł oraz osprzętu elektrycznego, co pozwala na wczesne wykrywanie usterek i ich usuwanie, co z kolei zwiększa bezpieczeństwo na drodze.
Wybór odpowiedzi, która obejmuje zakup dwóch żarówek świateł stop, włącznika świateł awaryjnych oraz włącznika świateł stop, jest niewłaściwy z kilku powodów. Przede wszystkim, nie uwzględnia ona konieczności wymiany uszkodzonej żarówki kierunkowskazów, co jest kluczowe dla prawidłowego działania sygnalizacji świetlnej. Zbagatelizowanie tej kwestii może prowadzić do niewłaściwego informowania innych uczestników ruchu o zamiarze skrętu, co stwarza ryzyko wypadku. Dodatkowo, wymiana dwóch żarówek świateł stop nie jest konieczna, chyba że obie są uszkodzone, co nie wynika z podanych informacji. Takie podejście sugeruje brak zrozumienia podstawowych zasad diagnostyki instalacji elektrycznej w pojazdach. Standardy dotyczące konserwacji pojazdów, takie jak normy ISO, zalecają dokładną analizę i diagnostykę uszkodzeń przed podjęciem decyzji o zakupie części. W związku z tym, nieprawidłowe podejście do wymiany komponentów elektrycznych może prowadzić do niepotrzebnych kosztów oraz potencjalnych problemów z bezpieczeństwem.