Wartość mierzonego prądu zwarcia rozrusznika w samochodzie osobowym powinna mieścić się w przedziale 200 - 600 A, co jest zgodne z normami i specyfikacjami branżowymi. Taki prąd zwarcia zapewnia wystarczającą moc potrzebną do uruchomienia silnika, zwłaszcza w trudnych warunkach, takich jak niskie temperatury. W praktyce, rozruszniki o takich parametrach są w stanie w ciągu ułamka sekundy przekazać energię potrzebną do pokonania oporu silnika w momencie rozruchu. Przykładowo, w samochodach z silnikami o większej pojemności lub w autach z nowoczesnymi systemami start-stop, wyższe wartości prądu zwarcia są normą, co pozwala na efektywne uruchamianie pojazdu. Dobrą praktyką jest także regularne sprawdzanie stanu akumulatora oraz elementów układu rozruchowego, aby zapewnić ich optymalne działanie.
Wartości prądu zwarcia rozrusznika poniżej 200 A są zbyt niskie i mogą prowadzić do problemów z uruchomieniem silnika. Odpowiedzi sugerujące zakres 50 - 80 A oraz 0 - 50 A wskazują na poważne niedoszacowanie wymagań energetycznych układów rozruchowych w nowoczesnych pojazdach. Prąd zwarcia w takim niskim zakresie może być wystarczający dla niektórych starszych modeli samochodów, jednak w przypadku nowoczesnych jednostek napędowych, które wymagają większego momentu obrotowego, może to być niewystarczające. Co więcej, odpowiedzi proponujące zakres 600 - 850 A również są nietrafne, ponieważ takie wartości są często spotykane w ciężarówkach lub pojazdach specjalistycznych, a nie w standardowych samochodach osobowych. Zbyt wysoka wartość prądu zwarcia może prowadzić do nadmiernego zużycia akumulatora, a także do uszkodzenia elementów układu rozruchowego. Niezrozumienie tych norm i wymagań może prowadzić do błędnych decyzji diagnostycznych oraz eksploatacyjnych, co w dłuższym okresie może skutkować kosztownymi naprawami oraz obniżeniem niezawodności pojazdu.