Odpowiedź 0-5 V jest poprawna, ponieważ czujnik położenia przepustnicy w układzie zapłonowym zasilanym napięciem 5 V działa w zakresie napięć dostępnych dla sygnałów analogowych. W przypadku typowych czujników tego typu, przy pełnym otwarciu przepustnicy napięcie na wyjściu może wynosić blisko 5 V, natomiast przy całkowitym zamknięciu przepustnicy napięcie to zbliża się do 0 V. Taki zakres napięć pozwala na precyzyjne monitorowanie pozycji przepustnicy przez system sterujący silnikiem, co z kolei wpływa na właściwą regulację mieszanki paliwowo-powietrznej oraz na ogólną wydajność silnika. W praktyce, znajomość wartości napięcia na wyjściu czujnika pozwala mechanikom i technikom diagnostycznym na szybką identyfikację problemów z przepustnicą, co jest kluczowe dla utrzymania sprawności pojazdu oraz spełnienia norm emisji spalin.
Przy wyborze napięcia 12-14 V, 10-12 V lub 5-10 V, można zauważyć, że opiera się on na błędnych założeniach dotyczących przekazywania sygnałów w układach elektronicznych. Przede wszystkim, czujniki położenia przepustnicy w systemach zasilania silnika ZI są projektowane do pracy w zakresie niskonapięciowym, a ich wyjścia nie powinny przekraczać wskazanych wartości 0-5 V. Wartości rzędu 12-14 V czy 10-12 V są charakterystyczne dla napięcia zasilania w innych systemach, ale nie są odpowiednie dla sygnałów analogowych z czujników. W rzeczywistości, użycie zbyt wysokiego napięcia mogłoby prowadzić do uszkodzenia czujnika lub błędnych odczytów, co jest powszechnym błędem w diagnostyce. Często występuje mylne przekonanie, że wyższe napięcia mogą zapewnić lepszą dokładność, co jest nieprawdziwe. Dokładność czujników jest definiowana przez ich kalibrację i zakres pracy, a nie przez to, jakie napięcie zasilające jest wykorzystywane. Warto pamiętać, że stosowanie się do norm producenta i branżowych standardów jest kluczowe dla zapewnienia prawidłowej diagnostyki i pracy silnika.