Wartość prądu wzbudzenia alternatora powinna rzeczywiście zawierać się w przedziale 0 - 4 A. Prąd wzbudzenia jest kluczowy dla prawidłowego działania alternatora, ponieważ to on generuje pole magnetyczne niezbędne do produkcji energii elektrycznej. Niska wartość prądu wzbudzenia wskazuje na efektywne wykorzystanie energii oraz odpowiednią regulację systemu. W rzeczywistości, w wielu nowoczesnych alternatorach, prąd wzbudzenia utrzymywany w tym zakresie pozwala na uzyskanie optymalnej wydajności oraz ograniczenie strat energii. W praktyce, zbyt wysoki prąd wzbudzenia może prowadzić do przegrzania uzwojeń, co z kolei może skrócić żywotność urządzenia. Z tego powodu, projektowanie systemów elektrycznych w oparciu o odpowiednie wartości prądu wzbudzenia jest zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi oraz standardami jakości. Właściwe monitorowanie prądu wzbudzenia jest zatem zalecane w celu zapewnienia niezawodności i efektywności alternatorów.
Przedziały prądu wzbudzenia alternatora, które nie zawierają się w zakresie 0 - 4 A, mogą prowadzić do nieprawidłowego działania urządzenia. Wybór wartości 7 - 11 A oraz 11 - 14 A sugeruje, że występuje nadmierne wzbudzenie, co może prowadzić do przegrzewania uzwojeń oraz uszkodzenia elementów alternatora. Tego typu rozumowanie wynika często z braku zrozumienia zasad działania alternatorów i ich charakterystycznych parametrów. Prąd wzbudzenia powinien być dostosowany do konkretnego zastosowania i wymagań systemowych, a jego zbyt wysoka wartość może wpływać negatywnie na stabilność pracy urządzenia. Z kolei przedział 4 - 7 A może na pierwszy rzut oka wydawać się akceptowalny, jednak nadal nie jest zgodny z zaleceniami dla większości typowych alternatorów, które efektywnie działają w niższym zakresie. Prowadzi to do typowego błędu myślowego, polegającego na przyjmowaniu, że wyższe wartości prądu są zawsze lepsze, podczas gdy kluczowym aspektem jest optymalne zarządzanie energią oraz regulacja prądu wzbudzenia w sposób zgodny z wymaganiami systemu. Takie podejście nie tylko wpływa na wydajność alternatora, ale może także prowadzić do nieprzewidzianych kosztów związanych z naprawami oraz konserwacją.