Wskaźnik TWI, czyli Tread Wear Indicator, odnosi się do opon i służy do monitorowania zużycia bieżnika. TWI to wskaźniki umieszczone w rowkach bieżnika, które stają się widoczne, gdy głębokość bieżnika jest na poziomie 1,6 mm, co jest minimalnym dopuszczalnym poziomem w wielu krajach. Poziom ten jest istotny dla bezpieczeństwa jazdy, ponieważ odpowiednia głębokość bieżnika wpływa na przyczepność opony do nawierzchni, a tym samym na zdolność do hamowania, szczególnie w warunkach deszczowych. Utrzymanie odpowiedniej głębokości bieżnika jest zgodne z dobrymi praktykami w zakresie zarządzania flotą pojazdów i zwiększa żywotność opon. Regularne sprawdzanie wskaźników TWI jest zalecane przez producentów opon oraz organizacje zajmujące się bezpieczeństwem drogowym.
Odpowiedzi dotyczące benzyny silnikowej, oleju silnikowego oraz klocków hamulcowych wskazują na powszechnie występujące nieporozumienia dotyczące oznaczeń oraz funkcji tych komponentów. W przypadku benzyny, jej jakość i parametry są określane przez oktanowość oraz skład chemiczny, ale nie ma to związku z zużyciem ani wskaźnikami, które mogłyby być rozumiane jako TWI. Olej silnikowy, choć ma swoje wskaźniki jakości, nie posiada podobnych wskaźników zużycia jak opony; jego parametry są monitorowane na podstawie norm dotyczących lepkości oraz norm jakościowych, takich jak API czy ACEA. Co więcej, klocki hamulcowe mają swoje własne wskaźniki zużycia, zazwyczaj w postaci wskaźników dźwiękowych, które sygnalizują potrzebę wymiany. TWI jest więc terminem zarezerwowanym tylko dla opon, co podkreśla znaczenie właściwego rozumienia terminologii w motoryzacji. W związku z tym, pomyłki w identyfikacji komponentów mogą prowadzić do nieodpowiednich działań serwisowych, co z kolei może zagrażać bezpieczeństwu zarówno kierowcy, jak i innych uczestników ruchu drogowego.