Odpowiedź "o 720°" jest poprawna, ponieważ silnik czterosuwowy wykonuje pełny cykl pracy składający się z czterech suwów: ssania, sprężania, pracy (wybuchu) oraz wydechu. Każdy z tych suwów odpowiada za określony etap cyklu, a wał korbowy musi wykonać dwa pełne obroty, aby zakończyć ten cykl. Oznacza to, że po każdym cyklu czterosuwowym wał korbowy obraca się o 720°, co jest kluczowe dla prawidłowego działania silnika. W praktyce oznacza to, że przy każdym obrocie wału korbowego o 360° dochodzi do zakończenia dwóch suwów. Przykładowo, w silnikach stosowanych w motoryzacji, zrozumienie tego cyklu jest niezbędne dla diagnostyki oraz regulacji silników. Wiedza ta jest podstawą w mechanice pojazdowej oraz w inżynierii mechanicznej, gdzie standardy i dobre praktyki skupiają się na optymalizacji efektywności pracy silników spalinowych.
Wybór innej odpowiedzi opiera się na nieporozumieniu dotyczącym działania silnika czterosuwowego. Odpowiedzi takie jak "o 360°" sugerują, że jeden pełny obrót wału korbowego wystarcza do zakończenia całego cyklu, co jest błędne. W rzeczywistości, jeden obrót wału korbowego odpowiada jedynie za wykonanie dwóch suwów z całkowitych czterech. Przykładowo, po jednym obrocie silnik przechodzi tylko przez etapy ssania i sprężania. Zrozumienie tego podziału jest kluczowe, ponieważ nieprawidłowe wyobrażenie o pracy silników może prowadzić do błędów w diagnostyce oraz montażu silników. Odpowiedzi sugerujące obrót o 540° także są mylące, ponieważ w rzeczywistości żaden z suwów nie kończy się w tym momencie, a taki kąt obrotu nie odzwierciedla rzeczywistego działania silnika. Użytkownicy często mylą ilość obrotów wału z ilością suwów, co prowadzi do niepoprawnych wniosków oraz problemów w praktyce inżynieryjnej. Już w przypadku obrotu o 180° widzimy pewne nieporozumienie, gdyż ten kąt odpowiada zaledwie za część cyklu i nie pozwala na zakończenie żadnego z etapów pracy silnika. Wnioskując, zrozumienie pełnego cyklu czterosuwowego jest kluczowe dla efektywnego działania silnika oraz w kontekście konserwacji i naprawy silników spalinowych.