Kategorie: Silniki spalinowe
Uszkodzenie uszczelki pod głowicą jest jedną z najczęstszych przyczyn wzrostu poziomu oleju w silniku. Kiedy uszczelka jest uszkodzona, może dojść do przedostawania się płynów chłodniczych do komory spalania lub do układu smarowania. Płyn chłodniczy, który dostaje się do silnika, może powodować zubożenie oleju lub jego nadmiar z powodu zjawiska emulgacji, co prowadzi do wzrostu poziomu oleju. W praktyce, mechanik powinien regularnie sprawdzać uszczelki oraz wykonywać testy ciśnienia, aby wykryć potencjalne nieszczelności. Dobre praktyki w zakresie konserwacji silnika obejmują również korzystanie z oleju i płynów chłodniczych o odpowiednich parametrach, co ma kluczowe znaczenie dla długowieczności silnika. Rekomendowane jest również regularne przeprowadzanie inspekcji wizualnych, które mogą pomóc w wczesnym wykryciu problemów z uszczelką pod głowicą, co może zapobiec poważniejszym uszkodzeniom silnika.