Prawidłowa odpowiedź to 10,00 zł, co wynika z poprawnego obliczenia czasu pracy oraz kosztu robocizny. W samochodzie są cztery koła, a każde koło mocowane jest na pięć śrub. Łącznie mamy 4 koła x 5 śrub = 20 śrub. Czas pracy na jedną śrubę wynosi 30 sekund, co oznacza, że całkowity czas demontażu to 20 śrub x 30 sekund = 600 sekund, co przekłada się na 10 minut. Aby przeliczyć czas na godziny, dzielimy przez 60, co daje 10 minut = 1/6 godziny. Koszt roboczogodziny wynosi 60 zł, więc koszt demontażu będzie równy 60 zł x 1/6 godziny = 10,00 zł. Obliczenia te są zgodne z najlepszymi praktykami w obszarze usług samochodowych, gdzie dokładne kalkulacje kosztów robocizny są kluczowe dla określenia cen usług. Wiedza na temat kosztów pracy i czasu wykonania zadań jest niezbędna dla każdej osoby pracującej w branży motoryzacyjnej, aby właściwie oszacować ceny usług i zapewnić konkurencyjność na rynku.
Niepoprawne odpowiedzi często wynikają z błędnych założeń dotyczących czasu pracy lub liczby śrub. Na przykład, obliczenia mogą zaniżać lub zawyżać czas potrzebny na demontaż, co prowadzi do nieprawidłowych kosztów. Ktoś mógłby błędnie założyć, że demontaż jednej śruby zajmuje mniej czasu niż rzeczywiście, co mogłoby skutkować zaniżeniem całkowitego kosztu robocizny. Innym typowym błędem jest pominięcie liczby śrub; przyjmowanie niewłaściwej liczby śrub przy obliczeniach prowadzi do błędnych wyników. Należy także zwrócić uwagę na wartość roboczogodziny. Osoby, które nie mają doświadczenia w wycenach, mogą przyjąć niewłaściwą stawkę, co również skutkuje błędnymi obliczeniami. Dobrą praktyką jest zrozumienie całego procesu, a nie tylko poszczególnych elementów, co pozwala na dokładniejsze analizy kosztów. Wartość roboczogodziny powinna być dostosowana do standardów branżowych, a nie szacowana na podstawie intuicji. Użytkownicy muszą zrozumieć, że każde z tych pojęć jest ze sobą powiązane, a brak wiedzy w jednym z obszarów może prowadzić do całkowicie błędnych wniosków w drugim.