Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Podaj właściwą sekwencję działań diagnostycznych przeprowadzanych podczas regularnego przeglądu technicznego pojazdu osobowego.

A. Ustawienie ciśnienia w oponach, ustawienie świateł, weryfikacja amortyzatorów, weryfikacja hamulców
B. Weryfikacja hamulców, weryfikacja amortyzatorów, ustawienie ciśnienia w oponach, ustawienie świateł
C. Weryfikacja amortyzatorów, weryfikacja hamulców, ustawienie świateł, ustawienie ciśnienia w oponach
D. Ustawienie świateł, ustawienie ciśnienia w oponach, weryfikacja hamulców, weryfikacja amortyzatorów
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

W serwisie samochodowym klient zgłosił problem związany z nadmiernym zużyciem wewnętrznych elementów bieżnika kół przednich. Jakie działanie powinien podjąć mechanik jako pierwsze?

A. sprawdzić, czy układ hamulcowy nie jest uszkodzony
B. sprawdzić, czy w układzie zawieszenia nie występują luzy
C. zweryfikować sprawność amortyzatorów
D. zamienić koła przednie stronami
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Oblicz czas obsługi pojazdu o przebiegu 60 tys. km. Wykorzystaj dane z tabeli.

Nazwa operacjiPrzebieg (tys. km)
153060100160
Czas wykonania operacji [min]
Kontrola oświetlenia1515151515
Wymiana płynów-10305050
Kontrola układu hamulcowego1010151520
Zabezpieczenia antykorozyjne nadwozia30--30-
Kontrola układu paliwowego-20-40-
Kontrola zawieszenia1010151525

A. 65 minut
B. 75 minut
C. 165 minut
D. 185 minut
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Wynik pomiaru kąta zbieżności kół to -lmm. Producent informuje, że wartość ta powinna mieścić się w zakresie od 0 do + 2mm. Jak interpretujemy ten wynik pomiaru?

A. Wynik prawidłowy, koła zbieżne
B. Wynik prawidłowy, koła rozbieżne
C. Wynik nieprawidłowy, koła rozbieżne
D. Zbieżność znajduje się w dopuszczalnych granicach
MOT.05 Pytanie 47
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Który z poniższych elementów służy do redukcji wibracji w układzie zawieszenia?

A. Sworzeń kulowy
B. Wahacz
C. Amortyzator
D. Półosie napędowe
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Przed dokonaniem pomiaru geometrii kół przednich w samochodzie osobowym, pojazd powinien być ustawiony tak, aby koła

A. przedniej i tylnej osi znajdowały się na obrotnicach
B. przedniej osi były na płytach odciążających, a tylnej na obrotnicach
C. przedniej osi były na obrotnicach, a tylnej na płytach odciążających
D. przedniej i tylnej osi spoczywały na płytach odciążających
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Po przeprowadzeniu analizy amortyzatorów tylnych pojazdu ustalono, że poziom tłumienia prawego wynosi 35%, a lewego 56%. Wyniki te sugerują, że

A. prawy amortyzator powinien zostać wymieniony
B. amortyzatory są całkowicie sprawne
C. konieczna jest wymiana obu amortyzatorów
D. należy zregenerować prawy amortyzator
MOT.05 Pytanie 51
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Równomierność funkcjonowania amortyzatorów w kołach jednej osi określa różnica wskaźnika EUSAMA. Maksymalna wartość tej różnicy nie powinna przekraczać

A. 10%
B. 25%
C. 30%
D. 20%
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Zgodnie z informacjami od producenta, właściwa zbieżność kół przednich pojazdu powinna wynosić
1,5 mm ± 1,5 mm. Która z podanych wartości nie mieści się w zakresie tolerancji?

A. 2 mm
B. 4 mm
C. 3 mm
D. 1 mm
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Podczas realizacji wymiany łożysk kół przednich, dla zapewnienia bezpieczeństwa pracy oraz właściwej pozycji mechanika, powinno się

A. uniesić oś przednią za pomocą podnośnika hydraulicznego
B. podnieść pojazd za pomocą podnośnika kolumnowego
C. ustawić oś przednią na klinach
D. uniesić oś przednią przy użyciu podnośnika śrubowego
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Podczas inspekcji układu zawieszenia zauważono odkształcenie wahacza koła. W tej sytuacji mechanik powinien

A. wygięty wahacz naprawić na gorąco
B. wykonać kompleksową regulację geometrii zawieszenia
C. wygięty wahacz naprawić na zimno
D. uszkodzony wahacz wymienić na nowy
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Oznaczenie 7 1/2 J x 15 umieszczone na obręczy koła samochodowego wskazuje na obręcz

A. wklęsłą o szerokości 7,5 cala, średnicy 15 cali, z obrzeżem J
B. wklęsłą o szerokości 15 cali, średnicy 7,5 cala, z obrzeżem J
C. wypukłą o szerokości 15 cali, średnicy 7,5 cala, z obrzeżem J
D. wypukłą o szerokości 7,5 cala, średnicy 15 cali, z obrzeżem J
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Czas wymiany dwóch sworzni zwrotnic w pojeździe osobowym wynosi 2 godziny. Jakie będą koszty wymiany sworzni oraz ustawienia zbieżności przy założeniu, że:
- cena jednego sworznia to 60 zł brutto,
- stawka za roboczogodzinę wynosi 80 zł brutto,
- opłata za pomiar i ustawienie zbieżności wynosi 100 zł brutto?

A. 380 zł
B. 320 zł
C. 300 zł
D. 240 zł
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Klient odwiedził warsztat, aby wymienić amortyzatory tylnej osi. Jaki jest łączny koszt tej usługi, jeśli czas potrzebny na wymianę jednego amortyzatora tylnej osi wynosi 0,6 rbg, stawka za roboczogodzinę to 125,00 zł, a koszt jednego amortyzatora to 70,00 zł?

A. 290,00 zł
B. 215,00 zł
C. 145,00 zł
D. 220,00 zł
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Podczas wymiany wahacza poprzecznego wykonanego z lekkich stopów z nadmiernym luzem w przegubie kulistym, możliwe jest zastosowanie

A. wyłącznie elementu z logo producenta
B. zamiennika spełniającego normy producenta
C. części powypadkowej
D. tańszego stalowego zamiennika
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Aby rozmontować końcówkę drążka kierowniczego z ramienia zwrotnicy, jaki sprzęt powinno się zastosować?

A. szczypiec uniwersalnych
B. ściągacza do przegubów kulowych
C. młotka bezwładnościowego
D. prasy hydraulicznej
MOT.05 Pytanie 67
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Podczas pokonywania zakrętu przez pojazd, stabilizator w układzie zawieszenia zapobiega

A. przemieszczaniu się bocznemu kół.
B. utracie przyczepności kół wewnętrznych.
C. blokowaniu kół.
D. przesunięciu geometrycznemu osi drogi.
MOT.05 Pytanie 69
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

W pojazdach z tradycyjnym systemem napędowym właściwa zbieżność kół powinna być

A. bez znaczenia
B. ujemna
C. zerowa
D. dodatnia
MOT.05 Pytanie 70
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Podczas ustawiania geometrii kół w pojazdach należy zwrócić szczególną uwagę na

A. napięcie pasków klinowych
B. kąty pochylenia kół i zbieżność
C. stan amortyzatorów
D. poziom płynu chłodniczego
MOT.05 Pytanie 71
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Funkcja amortyzatora w systemie zawieszenia

A. może pełnić rolę sprężyny w układzie zawieszenia
B. zapobiega odrywaniu kół od powierzchni
C. zalicza się do kategorii elementów sprężystych zawieszenia
D. wydłuża czas oscylacji sprężyny
MOT.05 Pytanie 72
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

W skład systemu kierowniczego nie zalicza się

A. końcówka drążka kierowniczego
B. drążek reakcyjny
C. drążek kierowniczy
D. przekładnia ślimakowa
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Jak długo trwa całkowita regulacja zbieżności przedniej osi na urządzeniu czterogłowicowym, jeśli kompensacja bicia jednego koła zajmuje 5 minut, a regulacja zbieżności kół przednich 10 minut?

A. 35 minut
B. 20 minut
C. 30 minut
D. 40 minut
MOT.05 Pytanie 75
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Część zawieszenia – kolumna McPhersona – pełni równocześnie rolę

A. wahacza wleczonego
B. drążka reakcyjnego
C. zwrotnicy układu kierowniczego
D. drążka stabilizacyjnego
MOT.05 Pytanie 78
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Pojęcia takie jak: kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy oraz kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy odnoszą się do układu

A. napędowego
B. kierowniczego
C. jezdnego
D. hamulcowego
MOT.05 Pytanie 79
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Jaką funkcję pełni amortyzator w układzie zawieszenia pojazdu?

A. tłumienia drgań elementów zawieszenia
B. podnoszenia sztywności zawieszenia
C. powiększania ugięcia elementów sprężystych zawieszenia
D. ograniczania ugięcia elementów sprężystych zawieszenia
MOT.05 Pytanie 80
Obsługa, diagnozowanie oraz n…

Przy regulacji geometrii przednich kół pojazdu, w którym można dostosować wszystkie kąty, kolejność przeprowadzania tych ustawień wygląda następująco:

A. Najpierw regulacja zbieżności kół, następnie kąt pochylenia każdego koła, a na końcu wyprzedzenie sworznia zwrotnicy każdego koła
B. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy każdego koła, regulacja zbieżności kół, a potem kąt pochylenia każdego koła
C. Kąt pochylenia każdego koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy każdego koła, a na końcu regulacja zbieżności kół
D. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, kąt pochylenia każdego koła, a później regulacja zbieżności kół