Pierwsze, w dziejach motoryzacji elektroniczne urządzenie sterujące - system Motronic firmy Bosch -używano do sterowania
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Odpowiedź dotycząca układu wtryskowo-zapłonowego jest poprawna, ponieważ system Motronic, opracowany przez firmę Bosch, rewolucjonizował proces zarządzania silnikiem spalinowym. Zintegrowane sterowanie wtryskiem paliwa i zapłonem pozwalało na precyzyjne dostosowanie dawki paliwa do warunków pracy silnika, co znacząco wpłynęło na jego wydajność oraz redukcję emisji szkodliwych substancji. W praktyce, system ten analizuje różne parametry, takie jak temperatura silnika, prędkość obrotowa i ciśnienie atmosferyczne, aby optymalizować proces spalania. Dzięki zastosowaniu elektronicznych czujników i zaawansowanego oprogramowania, Motronic stał się wzorem dla nowoczesnych systemów zarządzania silnikami. Współczesne standardy w branży motoryzacyjnej, takie jak Euro 6, wymagają zastosowania zaawansowanych rozwiązań sterujących, które system Motronic zainspirował. Przykładem zastosowania tego systemu są pojazdy marki Volkswagen, które jako pierwsze wprowadziły ten typ sterowania w latach 80-tych XX wieku.
Wybór odpowiedzi związanych z układem przeciwpoślizgowym, skrzynką przekładniową czy centralnym blokowaniem drzwi opiera się na błędnym zrozumieniu funkcji i zastosowania systemu Motronic. Układ przeciwpoślizgowy, znany również jako ABS (Anti-lock Braking System), służy do zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, co jest zupełnie inną dziedziną inżynierii motoryzacyjnej. Motronic nie ma nic wspólnego z kontrolowaniem systemów bezpieczeństwa, takich jak ABS, które działają na podstawie zupełnie odmiennych zasad. Podobnie, skrzynka przekładniowa, która odpowiada za przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła, operuje w oparciu o mechanizmy mechaniczne i hydrauliczne, a nie elektroniczne sterowanie silnikiem. Centralne blokowanie drzwi to funkcjonalność związana z bezpieczeństwem pasażerów, a nie z kontrolą pracy silnika. Typowe błędy myślowe, prowadzące do takich wyborów, często wynikają z mylenia funkcji i zastosowania różnych systemów. Ważne jest zrozumienie, że system Motronic jest ściśle związany z zarządzaniem silnikiem, a inne systemy w pojeździe pełnią odrębne funkcje, które nie mają bezpośredniego związku z jego działaniem. Konsekwentne wykorzystanie odpowiednich terminów i zrozumienie ich właściwego zastosowania jest kluczowe w motoryzacji.