Kategorie: Silniki spalinowe Układ elektryczny i elektroniczny
Brak iskry w układzie zapłonowym jest najczęściej spowodowany problemem z cewką zapłonową. Cewka zapłonowa ma kluczowe znaczenie, ponieważ zamienia niskie napięcie z akumulatora na wysokie napięcie potrzebne do wytworzenia iskry w świecy zapłonowej. Gdy cewka jest uszkodzona, nie jest w stanie wytworzyć wymaganego napięcia, co prowadzi do braku iskry i uniemożliwia uruchomienie silnika. W praktyce, diagnoza uszkodzonej cewki zapłonowej może obejmować pomiar oporności uzwojeń cewki za pomocą multimetru oraz sprawdzenie fizycznego stanu cewki, takiego jak pęknięcia czy ślady przepaleń. Z mojego doświadczenia wynika, że dobrze jest również sprawdzić połączenia elektryczne i upewnić się, że nie ma korozji czy przerw. Wymiana uszkodzonej cewki zapłonowej jest standardową praktyką w naprawach układów zapłonowych i jest zgodna z dobrymi praktykami w branży motoryzacyjnej.