Odpowiedź 475,00 zł jest poprawna, ponieważ uwzględnia wszystkie istotne elementy kosztów naprawy pojazdu. W celu obliczenia całkowitego kosztu naprawy netto, należy przede wszystkim zsumować koszty robocizny oraz koszty wymienionych części. Koszt robocizny można obliczyć mnożąc stawkę za godzinę pracy (90,00 zł) przez liczbę roboczogodzin potrzebnych do wykonania wymiany filtrów i klocków hamulcowych. W praktyce, wymiana filtrów i klocków hamulcowych zajmuje zazwyczaj około 3 godzin. Zatem koszt robocizny wynosi 3 godziny x 90,00 zł = 270,00 zł. Następnie trzeba dodać koszty części, które również powinny być dokładnie określone, ale typowo wymiana filtrów i klocków hamulcowych może wynieść około 205,00 zł. Sumując te kwoty (270,00 zł + 205,00 zł), otrzymujemy całkowity koszt naprawy wynoszący 475,00 zł netto. Warto pamiętać, że precyzyjne obliczanie kosztów napraw jest kluczowe dla efektywnego zarządzania wydatkami w serwisie samochodowym, co jest zgodne z najlepszymi praktykami w branży.
Wybór odpowiedzi 635,00 zł, 380,00 zł lub 680,00 zł może wynikać z różnych błędnych założeń dotyczących obliczeń kosztów naprawy. W przypadku pierwszej opcji, 635,00 zł, można zauważyć, że mogło dojść do błędu w obliczeniach robocizny lub kosztów części. Być może przyjęto zbyt wysoką stawkę robocizny lub niewłaściwą liczbę roboczogodzin. Warto zwrócić uwagę, że przy takich obliczeniach istotny jest umiar i precyzja, a także korygowanie kosztów na podstawie rzeczywistych wycen części i czasu pracy. Druga opcja, 380,00 zł, sugeruje, że obliczenia zostały znacznie zaniżone, co jest typowym błędem w rachunkowości kosztów. Może to sugerować, że pominięto koszt robocizny całkowicie lub przyjęto błędne ceny części. Ostatnia odpowiedź, 680,00 zł, także wskazuje na nieprawidłowe oszacowanie, w szczególności jeśli chodzi o koszty robocizny. Tego rodzaju błędy często wynikają z nieprawidłowego zrozumienia zasad kalkulacji kosztów w warsztacie samochodowym. Dlatego warto zawsze dokładnie analizować poszczególne składniki kosztów, aby uniknąć nieporozumień i nieprecyzyjnych obliczeń. W praktyce każdy serwis powinien mieć ustalone standardy kalkulacji, które pomogą w prawidłowym oszacowaniu kosztów.