Kategorie: Silniki spalinowe Układ napędowy
Przekroczenie limitu przebiegu lub czasookresu eksploatacji paska zębatego napędu rozrządu może prowadzić do przeskoczenia paska na kole zębatym. W momencie, gdy pasek nie pracuje zgodnie z założonymi fazami, dochodzi do desynchronizacji między wałem korbowym a wałem rozrządu. Istotne jest, aby pasek rozrządu był regularnie wymieniany zgodnie z wymaganiami producenta, co zapewnia prawidłowe funkcjonowanie silnika. Przykładowo, w silnikach czterosuwowych, które wymagają precyzyjnego synchronizowania czasów otwierania i zamykania zaworów, przeskoczenie paska może prowadzić do kolizji zaworów z tłokami, co skutkuje poważnymi uszkodzeniami silnika. Regularne kontrole i wymiany zgodnie z zaleceniami producentów są kluczowymi praktykami w branży motoryzacyjnej, co pozwala uniknąć kosztownych napraw i zapewnia bezpieczeństwo użytkowników.