W układzie wydechowym zachowanie odpowiedniej pojemności jest kluczowe dla prawidłowego działania silnika. Odpowiednia wielkość układu wydechowego wpływa na ciśnienie gazów spalinowych oraz ich przepływ, co jest niezbędne do optymalizacji wydajności silnika. Utrzymanie tej samej pojemności układu pozwala na zapewnienie, że gazy spalinowe będą właściwie odprowadzane, co z kolei minimalizuje ryzyko ich cofania się do cylindra, co mogłoby prowadzić do zmniejszenia efektywności silnika oraz zwiększenia emisji zanieczyszczeń. Przykładowo, w samochodach wyścigowych modyfikacje układu wydechowego są często stosowane, ale inżynierowie dbają o to, aby pojemność układu pozostała w zgodzie z wymaganiami producenta silnika. W praktyce, zmiany w układzie wydechowym należy wprowadzać zgodnie z zasadami inżynierii, aby uniknąć negatywnego wpływu na osiągi oraz trwałość komponentów układu wydechowego.
Podczas analizy innych odpowiedzi, można dostrzec kilka kluczowych błędów związanych z fundamentalnymi zasadami działania układu wydechowego. Zastosowanie tłumika zamiast katalizatora to nieodpowiednia koncepcja, ponieważ te dwa elementy pełnią różne funkcje. Katalizator jest odpowiedzialny za redukcję szkodliwych emisji spalin, takich jak tlenki azotu i węglowodory, podczas gdy tłumik ma na celu redukcję hałasu. Zastąpienie jednego drugim może prowadzić do poważnych problemów z emisją oraz naruszać przepisy dotyczące ochrony środowiska. Ponadto, stosowanie rur o mniejszej średnicy w układzie wydechowym jest niekorzystne, ponieważ może powodować zwiększenie oporu przepływu gazów spalinowych. Mniejsza średnica ogranicza swobodny przepływ spalin, co negatywnie wpływa na moc silnika i jego kulturę pracy. Elastyczne łączniki, znane również jako plecionki, mają za zadanie absorbować wibracje oraz ruchy silnika, a ich usunięcie może prowadzić do poważnych uszkodzeń układu wydechowego, takich jak pęknięcia czy wycieki. Wreszcie, jak wspomniano wcześniej, pojemność układu wydechowego jest kluczowa dla jego prawidłowego funkcjonowania. Jakiekolwiek zmiany mogą prowadzić do niekorzystnych skutków, takich jak zmniejszenie wydajności silnika oraz wzrost emisji zanieczyszczeń, co jest sprzeczne z obowiązującymi normami i standardami branżowymi.