Aby uzyskać dokładne pomiary ciśnienia sprężania w silniku, należy zapewnić odpowiednią prędkość obrotową wału, która wynosi co najmniej 100-110 obr/min. Ta prędkość jest kluczowa, ponieważ przy niskich obrotach silnik może nie osiągnąć pełnego ciśnienia sprężania, co prowadzi do błędnych wyników. W praktyce, zbyt wolne obroty mogą skutkować niedostatecznym otwarciem zaworów, co wpływa na dokładność pomiaru. Standardowe procedury diagnostyczne, takie jak te zawarte w dokumentacji serwisowej producentów, często wskazują na 100-110 obr/min jako minimalne wymaganie do uzyskania wiarygodnych danych. Ponadto, zapewniając odpowiednią prędkość obrotową, zmniejszamy ryzyko zapowietrzenia układu, co również może negatywnie wpłynąć na pomiar. Przykładowo, w samochodach osobowych i ciężarowych, diagnostyka sprężania powinna być przeprowadzana w takich warunkach, aby zminimalizować błędy i uzyskać rzetelne wskazania, co jest niezwykle ważne w kontekście oceny stanu technicznego jednostki napędowej.
Pomiar ciśnienia sprężania w silniku wymaga zachowania odpowiednich warunków, a prędkość obrotowa wału ma kluczowe znaczenie. Odpowiedzi sugerujące niższe prędkości obrotowe, takie jak 50-70 obr/min, 20-40 obr/min czy 80-90 obr/min, mogą prowadzić do istotnych błędów pomiarowych. Przy prędkościach w zakresie 50-70 obr/min silnik nie osiągnie wystarczającej dynamiki, co może skutkować niekompletnym sprężaniem mieszanki paliwowo-powietrznej. Z kolei obroty w przedziale 20-40 obr/min są zbyt niskie, aby otworzyć zawory w odpowiedni sposób, co jeszcze bardziej zafałszuje pomiar. Ważne jest, aby pamiętać, że w przypadku silników spalinowych, dla prawidłowego pomiaru, ciśnienie powinno być uzyskiwane w warunkach, które symulują rzeczywiste działanie silnika. Z tego względu, niższe wartości obrotów mogą spowodować, że pomiary będą niewiarygodne, a w konsekwencji prowadzić do błędnych diagnoz. Doświadczeni mechanicy i technicy często podkreślają znaczenie stosowania się do ustalonych procedur oraz standardów branżowych, co ma na celu nie tylko uzyskanie poprawnych wyników, ale także bezpieczeństwo podczas przeprowadzania testów. Użycie niewłaściwych prędkości obrotowych może wprowadzić nie tylko błędy pomiarowe, ale również niepotrzebne ryzyko uszkodzenia silnika lub jego elementów.