Odpowiedź 100-110 obr/min jest poprawna, ponieważ przy przeprowadzaniu pomiaru ciśnienia sprężania na rozgrzanym silniku, kluczowe jest zapewnienie odpowiedniej prędkości obrotowej wału silnika. Wartość ta jest istotna, ponieważ zbyt niska prędkość obrotowa może nie zapewnić pełnej kompresji powietrza w cylindrach, prowadząc do nieprecyzyjnych wyników pomiaru. Z kolei zbyt wysoka prędkość obrotowa może generować dodatkowe ciśnienie, co również wpłynie na dokładność pomiaru. W standardach technicznych, takich jak specyfikacje producentów silników, często podaje się wymagania dotyczące prędkości obrotowej dla prawidłowego przeprowadzania takich testów. Przykładowo, w profesjonalnych warsztatach mechanicznych oraz podczas diagnostyki silników, stosowanie odpowiednich narzędzi, takich jak manometry do pomiaru ciśnienia sprężania, jest kluczowe. Dzięki prawidłowej prędkości obrotowej możliwe jest uzyskanie wiarygodnych wyników, które pozwalają na ocenę stanu silnika oraz wykrycie potencjalnych usterek, takich jak nieszczelności zaworów, uszczelki pod głowicą czy zużycie pierścieni tłokowych.
Wybór odpowiedzi, który wskazuje prędkości obrotowe w przedziałach 80-90 obr/min, 50-70 obr/min oraz 20-40 obr/min opiera się na błędnych założeniach dotyczących metodyki pomiaru ciśnienia sprężania. Przy zbyt niskiej prędkości obrotowej, takiej jak 50-70 obr/min, nie uzyskuje się odpowiedniej kompresji powietrza w cylindrach, co prowadzi do zaniżonych wyników pomiaru. Ponadto, oscylowanie w zakresie 20-40 obr/min jest zupełnie niewystarczające do dokładnego pomiaru, co może być mylące dla osób nieznających szczegółowych wymagań technicznych. Zbyt słaba wydajność akumulatora lub rozrusznika może skutkować zbyt niską prędkością, co jest często niedoceniane przez mechaników. Prawidłowy pomiar wymaga, aby silnik osiągnął odpowiednią prędkość obrotową, co nie tylko wpływa na dokładność wyników, ale także na ogólną diagnostykę silnika. Właściwe podejście do tego zagadnienia wymaga zrozumienia, jak ciśnienie sprężania wpływa na wydajność silnika oraz jak diagnostyka może być przeprowadzona w oparciu o takie dane. Dlatego ważne jest, aby przed przystąpieniem do pomiaru upewnić się, że sprzęt oraz stan techniczny silnika są odpowiednie do przeprowadzenia testu, aby uniknąć błędnych interpretacji wyników.