Wykorzystanie stanowiska z ramą prostowniczą do naprawy uszkodzonego podświetlenia kontrolek zestawu wskaźników licznika jest nieodpowiednie, ponieważ takie stanowisko jest przeznaczone głównie do prostowania elementów nadwozia. Przy naprawie podświetlenia, które zazwyczaj wymaga skomplikowanego dostępu do wnętrza zestawu wskaźników, kluczowe jest zastosowanie odpowiedniego stanowiska, które umożliwi precyzyjne i bezpieczne manewrowanie bez ryzyka uszkodzenia innych komponentów. Stanowiska wyposażone w kanał lub z podnośnikiem dwukolumnowym są bardziej odpowiednie, ponieważ zapewniają lepszy dostęp do dolnych partii pojazdu oraz umożliwiają wygodne ustawienie narzędzi i elementów wymagających wymiany. W przypadku napraw, które wymagają dokładności, takie jak wymiana diod LED, kluczowe jest, aby stanowisko zapewniało stabilność oraz dobre oświetlenie, co nie jest możliwe w przypadku przystosowanej do prostowania konstrukcji. Przykładem zastosowania odpowiednich stanowisk jest profesjonalny warsztat samochodowy, gdzie zapewnia się odpowiednie warunki do każdej z faz naprawy.
Stanowiska z podnośnikiem najazdowym, wyposażone w kanał oraz podnośnik dwukolumnowy, mogą wydawać się na pierwszy rzut oka odpowiednie do naprawy podświetlenia kontrolek zestawu wskaźników licznika. Jednakże, każde z tych rozwiązań ma swoje ograniczenia, które powinny być brane pod uwagę podczas planowania naprawy. Podnośnik najazdowy, chociaż ułatwia dostęp do dolnych części pojazdu, nie oferuje dostatecznej stabilności przy pracy w górnych rejonach pojazdu, co może prowadzić do trudności w dostępie do elementów zestawu wskaźników. Z kolei kanał, mimo że zapewnia dostęp, może nie być wystarczająco wysoki, co ogranicza możliwości manewrowania w górnych strefach. Ponadto, wykorzystanie podnośnika dwukolumnowego, mimo że jest powszechnym rozwiązaniem, również może nie zapewnić wymaganego dostępu do wnętrza wskaźników bez odpowiednich narzędzi, co z kolei wydłuża czas naprawy. W praktyce, przy naprawach elektronicznych, takich jak wymiana podświetlenia, kluczowe jest, aby stanowisko umożliwiało nie tylko stabilizację pojazdu, ale także precyzyjny dostęp do komponentów elektronicznych, co sprawia, że ramy prostownicze są mniej praktyczne. Kluczowym błędem myślowym jest założenie, że każde stanowisko, które oferuje dostęp do pojazdu, będzie wystarczające do każdej naprawy, co jest mylne i może prowadzić do nieefektywności oraz zwiększonego ryzyka uszkodzeń.