Wymiana skorodowanych przegubów kulowych na nowe jest kluczowym działaniem w celu przywrócenia prawidłowego funkcjonowania układu zawieszenia pojazdu. Przeguby kulowe są elementami, które przenoszą siły działające na zawieszenie i pozwalają na jego ruch, dlatego ich stan ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Korozja oraz nadmierny luz w tych komponentach mogą prowadzić do pogorszenia prowadzenia pojazdu, zwiększonego zużycia opon oraz uszkodzeń innych układów. Wymiana przegubów kulowych jest zgodna z najlepszymi praktykami branżowymi, które zalecają, aby uszkodzone elementy wymieniać na nowe, aby zapewnić integralność układu zawieszenia. W przypadku stwierdzenia korozji, nie warto próbować ich regeneracji czy smarowania, ponieważ te działania mogą jedynie chwilowo poprawić sytuację, ale nie rozwiążą problemu. Regularne przeglądy stanu technicznego pojazdów powinny obejmować sprawdzanie stanu przegubów kulowych, co pozwoli na wczesne wykrycie problemów i ich skuteczne rozwiązanie.
Uzupełnianie smaru w skorodowanych przegubach kulowych jest podejściem, które może wydawać się na pierwszy rzut oka sensowne, jednak w praktyce jest to działanie, które nie przynosi długotrwałych efektów. Przeguby kulowe, które już wykazują oznaki korozji oraz nadmiernego luzu, wymagają wymiany, ponieważ smarowanie nie eliminuje uszkodzeń mechanicznych ani nie przywraca ich pierwotnych parametrów. Zastosowanie smaru w skorodowanych przegubach może jedynie na krótko poprawić ich funkcjonowanie, ale nie zlikwiduje problemu, co w dłuższej perspektywie może prowadzić do poważniejszych uszkodzeń oraz zwiększonego ryzyka wypadku. Regulacja luzów, z kolei, nie jest możliwa w przypadku poważnych uszkodzeń, a jej zastosowanie w skorodowanych elementach może prowadzić do dalszego pogorszenia ich stanu. Regeneracja sworzni to kolejna niewłaściwa metoda, która w przypadku uszkodzonego przegubu kulowego jest nieefektywna. Każda z tych niepoprawnych odpowiedzi wynika z błędnego założenia, że uszkodzenia mechaniczne można naprawić bez wymiany na nowe komponenty. Takie podejście może prowadzić do ignorowania poważnych problemów technicznych, co w rezultacie zagraża bezpieczeństwu użytkowników pojazdu oraz może prowadzić do kosztownych napraw w przyszłości.