Szyba samochodowa nie jest uznawana za odpad niebezpieczny po wykonanej naprawie pojazdu, ponieważ w przeciwieństwie do innych wymienionych materiałów, nie zawiera substancji chemicznych, które mogłyby stanowić zagrożenie dla zdrowia lub środowiska. W przypadku usunięcia szyby, jej recykling jest możliwy i zalecany, co jest zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju i gospodarki o obiegu zamkniętym. Szyby samochodowe są zwykle wykonane ze szkła, które można przetwarzać i ponownie wykorzystywać w różnych zastosowaniach, co czyni je odpadem neutralnym pod względem niebezpieczeństwa. W praktyce, wiele warsztatów samochodowych współpracuje z punktami zbiórki, które zajmują się recyklingiem szkła, co przyczynia się do ochrony środowiska oraz zmniejsza ilość odpadów składowanych na wysypiskach. Właściwe segregowanie i przetwarzanie odpadów, takich jak szyby, jest częścią dobrych praktyk w branży motoryzacyjnej, co jest zgodne z obowiązującymi normami ochrony środowiska.
Płyn hamulcowy, olej silnikowy oraz akumulator kwasowy to substancje, które są klasyfikowane jako odpady niebezpieczne, co wynika z ich właściwości chemicznych i potencjalnego wpływu na zdrowie ludzi oraz na środowisko. Płyn hamulcowy zawiera substancje chemiczne, które mogą być toksyczne oraz łatwopalne, a ich niewłaściwe składowanie lub usunięcie może prowadzić do poważnych zanieczyszczeń gleby i wód gruntowych. Olej silnikowy, po zużyciu, staje się niebezpiecznym odpadem, który może zawierać metale ciężkie oraz inne szkodliwe substancje, które mają negatywny wpływ na ekosystemy. Akumulatory kwasowe, w których stosuje się kwas siarkowy, są nie tylko niebezpieczne dla zdrowia, ale również mogą powodować zanieczyszczenia, gdy są niewłaściwie usuwane. Powszechnym błędem jest myślenie, że te materiały są bezpieczne, gdyż są stosowane w powszechnie eksploatowanych pojazdach, tymczasem ich niewłaściwa utylizacja może prowadzić do katastrofalnych skutków. Przywiązanie wagi do zasad segregacji oraz utylizacji odpadów niebezpiecznych jest kluczowe dla ochrony środowiska oraz zdrowia publicznego, a obowiązujące normy i regulacje nakładają na przedsiębiorstwa motoryzacyjne odpowiedzialność za odpowiednie postępowanie z takimi substancjami.