Świeca II, która ma odstęp elektrod wynoszący 1,2 mm, jest niewłaściwa dla silników montowanych od września 1996 r. Maksymalny dopuszczalny odstęp elektrod dla tych silników wynosi 1,1 mm, co oznacza, że świeca II przekracza ten limit o 0,1 mm. Zbyt duży odstęp elektrod może prowadzić do nieprawidłowego działania silnika, a nawet do trudności w uruchomieniu pojazdu. Właściwy odstęp elektrod jest kluczowy dla zapewnienia prawidłowego przebiegu procesu zapłonu, który wpływa na efektywność spalania i ogólną moc silnika. W praktyce, aby uniknąć problemów, zaleca się regularne sprawdzanie odstępu elektrod podczas przeglądów technicznych oraz ich dostosowywanie zgodnie z zaleceniami producenta. Takie działania są zgodne z dobrą praktyką w zakresie utrzymania jakości i wydajności pojazdów.
Niepoprawne odpowiedzi mogą wynikać z nieporozumień dotyczących standardowych wartości odstępu elektrod świec zapłonowych. W przypadku pojazdów wyprodukowanych po wrześniu 1996 r. odstęp elektrod powinien wynosić od 0,9 mm do 1,1 mm. Gdyby jakakolwiek z pozostałych świec miała odstęp elektrod mieszczący się w tym zakresie, to byłoby to zgodne z wymogami technicznymi. Ważne jest, aby zrozumieć, że niewłaściwy odstęp elektrod, zwłaszcza zbyt niski, może prowadzić do problemów takich jak zbyt wczesne zapłony, co wpływa negatywnie na osiągi silnika oraz może prowadzić do przedwczesnego zużycia świec. Często popełnianym błędem jest również ignorowanie specyfikacji producenta dotyczących konkretnego modelu silnika, co prowadzi do stosowania niewłaściwych komponentów. Aby uniknąć tych problemów, należy zawsze konsultować się z dokumentacją serwisową lub instrukcją obsługi pojazdu, co stanowi kluczowy element utrzymania silnika w dobrym stanie technicznym. Znajomość odpowiednich wartości odstępu elektrod jest fundamentem dla właściwego działania silnika oraz jego efektywności, a nieprzestrzeganie tych norm może wiązać się z kosztownymi naprawami i obniżoną wydajnością paliwową.