Kategorie: Diagnostyka pojazdów Budowa i eksploatacja pojazdów
Pęknięta centralna sprężyna sprzęgła jest kluczowym czynnikiem, który może prowadzić do ślizgania się tarczy sprzęgłowej. Sprężyna ta odpowiada za dociskanie tarczy do koła zamachowego, co przekłada się na przekazywanie momentu obrotowego. Kiedy sprężyna jest uszkodzona, docisk jest niewystarczający, co powoduje poślizg tarczy i utratę mocy przekazywanej na koła. Praktycznym przykładem może być sytuacja, kiedy kierowca przyspiesza, a silnik pracuje na wysokich obrotach, jednak samochód nie przyspiesza proporcjonalnie do włożonego wysiłku. Tego rodzaju problemy mogą prowadzić do nadmiernego zużycia tarczy sprzęgłowej oraz innych komponentów układu napędowego. Regularne przeglądy i wymiany uszkodzonych elementów, w tym sprężyn, są zgodne z dobrymi praktykami branżowymi i pozwalają na dłuższą żywotność układu napędowego oraz zwiększają bezpieczeństwo jazdy.