Kategorie: Obsługa i naprawa Budowa i eksploatacja pojazdów
Silnik oznaczany jako OHV (Overhead Valve) charakteryzuje się umiejscowieniem wałka rozrządu w kadłubie silnika. To rozwiązanie ma swoje korzenie w konstrukcji silników, które były powszechnie stosowane w latach 50. i 60. XX wieku. W silnikach OHV zawory są sterowane przez dźwigienki, które z kolei są napędzane przez wałek rozrządu umieszczony w dolnej części silnika. To rozwiązanie ma kilka praktycznych zalet. Przede wszystkim umożliwia to prostą konstrukcję, co przekłada się na niższe koszty produkcji i łatwość serwisowania. Idealnie sprawdza się w silnikach o niskiej i średniej mocy, co czyni je popularnym wyborem w samochodach osobowych oraz pojazdach użytkowych. Warto również zauważyć, że silniki OHV mają tendencję do lepszego osiągania momentu obrotowego w niższych zakresach obrotów, co jest korzystne w kontekście codziennej eksploatacji. W branży motoryzacyjnej, silniki OHV są uznawane za standard w wielu modelach, zwłaszcza w pojazdach amerykańskich, gdzie ich prostota i niezawodność są szczególnie cenione.