Odpowiedź 'górnozaworowy z jednym wałkiem rozrządu w głowicy' jest prawidłowa, ponieważ termin SOHC (Single Overhead Camshaft) oznacza konfigurację silnika, w której zastosowano jeden wałek rozrządu umieszczony w głowicy cylindrów, który steruje zaworami dolotowymi i wylotowymi. Tego typu rozwiązanie jest szeroko stosowane w silnikach benzynowych, jako efektywny kompromis między złożonością konstrukcji a wydajnością. Przykłady zastosowania SOHC można znaleźć w wielu popularnych samochodach osobowych, takich jak Honda Accord czy Toyota Corolla, które dzięki temu układowi zachowują dobrą moc przy stosunkowo niskich kosztach produkcji. Ta konfiguracja zapewnia lepszą kontrolę nad czasowaniem zaworów oraz sprzyja prostszej konserwacji w porównaniu z bardziej skomplikowanymi układami, takimi jak DOHC (Dual Overhead Camshaft). Rekomendowane standardy inżynieryjne podkreślają, że SOHC jest odpowiednie dla silników o umiarkowanej mocy, w których kluczowe są niezawodność i łatwość obsługi.
Wszystkie błędne odpowiedzi zawierają nieścisłości dotyczące układów rozrządu silników. Odpowiedź, która opisuje dolnozaworowy układ z dwoma wałkami rozrządu w kadłubie, jest niepoprawna, ponieważ odnosi się do konfiguracji, która nie jest zgodna z definicją SOHC. Dolnozaworowy układ oznacza, że wałki rozrządu znajdują się w bloku silnika, co utrudnia dostęp do zaworów i zazwyczaj wiąże się z mniejszą efektywnością w porównaniu do układów górnozaworowych. Ponadto, dwa wałki rozrządu w dolnozaworowym silniku są rzadkością, co czyni tę odpowiedź błędną. Inna niepoprawna odpowiedź, dotycząca dolnozaworowego silnika z jednym wałkiem rozrządu, również jest myląca. Układy dolnozaworowe z reguły charakteryzują się większymi ograniczeniami w zakresie maksymalnych obrotów silnika, co wpływa na jego wydajność. Z kolei opcja, która mówi o górnozaworowym silniku z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, dotyczy konstrukcji DOHC. Ta konfiguracja, chociaż jest bardziej zaawansowana i często stosowana w silnikach wyścigowych oraz sportowych, nie odpowiada definicji SOHC, która wyraźnie wskazuje na zastosowanie tylko jednego wałka. Zrozumienie różnic między tymi układami jest kluczowe dla inżynierów i mechaników, gdyż wpływa na projektowanie oraz optymalizację silników w różnych zastosowaniach.