Filtrowanie pytań
EKA.06 Pytanie 1
Wykonywanie prac biurowych
A. imię i adres odbiorcy
B. dane o nadawcy
C. pieczęć wpływu
D. logo firmy
EKA.06 Pytanie 2
Wykonywanie prac biurowych
Firma planuje wprowadzenie nowego produktu na rynek i chce pozyskać nowych inwestorów w celu zebrania funduszy. Na spotkaniu z potencjalnymi inwestorami powinno się zaprezentować
A. ofertę sprzedaży
B. biznesplan przedsięwzięcia
C. notatkę służbową
D. zapytanie o ofertę
EKA.06 Pytanie 3
Wykonywanie prac biurowych
Oferta sprzedażowa jest najczęściej przygotowywana po uzyskaniu
A. zamówienia
B. zapytania ofertowego
C. specyfikacji wysyłkowej
D. umowy
EKA.06 Pytanie 4
Wykonywanie prac biurowych
Koperty otwarte w kancelarii nie powinny być dołączane do
A. dokumentów, w których brakuje nazwiska oraz adresu nadawcy.
B. załączników, które wpłynęły bez pisma przewodniego.
C. dokumentów, które zostały błędnie doręczone lub budzą wątpliwości.
D. biuletynów i folderów reklamowych
Wykonywanie prac biurowych
Aby do wiadomości e-mail dodać folder zawierający kilka plików w postaci jednego załącznika, należy go wcześniej
A. rozpakować
B. skompresować
C. zaszyfrować
D. opublikować
EKA.06 Pytanie 6
Wykonywanie prac biurowych
Dyrektor zwraca się do kierownika działu kadr o sporządzenie zestawienia nieobecności pracowników. Kierownik zleca przygotowanie tego raportu specjaliście z działu kadr. Opisana forma komunikacji stanowi przykład przepływu informacji
A. pionowej w dół
B. pionowej w górę
C. poziomej
D. nieformalnej
EKA.06 Pytanie 7
Wykonywanie prac biurowych
Jaki dokument należy przygotować, aby poinformować akcjonariuszy spółki o dacie, miejscu oraz przebiegu zebrania Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Spółki?
A. Zaświadczenie
B. Zaproszenie
C. Ogłoszenie
D. Wezwanie
Wykonywanie prac biurowych
Gdy dokument podpisują dwie osoby, w którym miejscu powinien złożyć swój podpis ten, kto zajmuje niższe stanowisko?
A. Po prawej stronie pod tekstem
B. Po lewej stronie pod tekstem
C. W polu nagłówkowym
D. W polu marginesowym
Wykonywanie prac biurowych
Jakie jest направление передачи информации, gdy prezes firmy zleca dyrektorowi ds. zaopatrzenia przygotowanie raportu z zakupionych oraz wydanych do produkcji surowców?
A. Pionowy w dół
B. Poziomy w prawo
C. Poziomy w lewo
D. Pionowy w górę
EKA.06 Pytanie 10
Wykonywanie prac biurowych
Dokument informujący o tym, że spotkanie menedżerów w celu omówienia strategii firmy oraz planu marketingowego na lata 2021-2025 odbędzie się 6 lipca 2020 roku o godzinie 10.00 w sali konferencyjnej, to
A. oświadczeniem
B. zaproszeniem
C. deklaracją
D. zawiadomieniem
Wykonywanie prac biurowych
Jakie urządzenie powinno zostać użyte do przesyłania zawartości papierowego dokumentu przez łącze telefoniczne?
A. Telefaks
B. Ploter
C. Skaner
D. Trymer
Wykonywanie prac biurowych
Jakiego rodzaju promocji dotyczy aktywność firmy polegająca na zapraszaniu dziennikarzy oraz przedstawicieli lokalnych władz na ceremonię otwarcia nowego oddziału?
A. Reklama
B. Promocja sprzedaży
C. Public relations
D. Sprzedaż osobista
Wykonywanie prac biurowych
Jakie pismo ma charakter przekonywujący?
A. poświadczenie
B. raport
C. zawiadomienie
D. reklamacja
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty o charakterze informacyjnym, adresowane do wielu odbiorców, które nie wymagają ręcznego podpisu, są oznaczane podpisem wykonanym pieczęcią
A. nagłówkową
B. faksymilową
C. firmową
D. imienną
EKA.06 Pytanie 15
Wykonywanie prac biurowych
Reklamacja dotycząca jakości złożona przez kupującego nabyte towary stanowi dokument handlowy, który pojawia się na etapie
A. oferty sprzedażowej
B. zamawiania towaru
C. dostarczenia towaru
D. sprawdzania dostawy
Wykonywanie prac biurowych
Gdzie na przesyłce listowej umieszcza się nazwisko oraz adres nadawcy?
A. w prawym górnym rogu koperty
B. w lewym górnym rogu koperty
C. w lewym dolnym rogu koperty
D. w prawym dolnym rogu koperty
Wykonywanie prac biurowych
Zgromadzenie Rady Gminy, o którym zostali powiadomieni mieszkańcy, to
A. narada
B. sesja
C. odprawa
D. zjazd
EKA.06 Pytanie 18
Wykonywanie prac biurowych
Po otwarciu koperty z przychodzącym pismem, co należy zrobić?
A. niezwłocznie przekazać pismo przełożonemu
B. ponownie schować pismo do koperty
C. sporządzić kopię tego dokumentu
D. odcisnąć pieczątkę wpływu na piśmie
EKA.06 Pytanie 19
Wykonywanie prac biurowych
Z zamieszczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej wynika, że w przedsiębiorstwie obowiązuje system kancelaryjny
| Fragment instrukcji kancelaryjnej przedsiębiorstwa | |
|---|---|
| (…) | |
| 1. | Pismo wpływające rejestruje się w dzienniku korespondencyjnym w kancelarii. |
| 2. | Kancelaria, po rejestracji, przekazuje pismo za pokwitowaniem do właściwej komórki organizacyjnej, w której pismo podlega zarejestrowaniu po raz drugi w dzienniku korespondencyjnym tej komórki. |
| (…) | |
A. komputerowy.
B. dziennikowy.
C. mieszany.
D. bezdziennikowy.
Wykonywanie prac biurowych
Na przesyłce listowej odbiorcę i jego adres umieszcza się
A. w prawym górnym rogu koperty
B. w prawym dolnym rogu koperty
C. w lewym górnym rogu koperty
D. w lewym dolnym rogu koperty
Wykonywanie prac biurowych
Jaki format papieru powinien być użyty do stworzenia jednokartkowego zaproszenia o wymiarach 105 x 148 mm?
A. A3
B. A5
C. A4
D. A6
Wykonywanie prac biurowych
Gdy nad tekstem pisma znajduje się zwrot grzecznościowy zakończony przecinkiem, to odpowiednią treść pisma należy rozpocząć
A. w tym samym wierszu wielką literą
B. w tym samym wierszu małą literą
C. od nowej linii małą literą
D. od nowej linii wielką literą
Wykonywanie prac biurowych
Kierownik firmy polecił sekretarce przesłać aktywny arkusz kalkulacyjny do dyrektorów oddziałów przedsiębiorstwa. Dyrektorzy powinni wprowadzić dane do arkusza, które będą automatycznie przeliczone. W jaki sposób należy dostarczyć arkusz do wypełnienia?
A. Za pośrednictwem poczty tradycyjnej — listem zwykłym
B. Za pośrednictwem poczty elektronicznej — jako załącznik do maila
C. Za pośrednictwem linii telefonicznej — faksem
D. Za pośrednictwem poczty tradycyjnej — listem poleconym
Wykonywanie prac biurowych
Jaki skrót dla stopnia naukowego "doktor inżynier" jest zgodny z zasadami poprawnej polszczyzny?
A. dr inż
B. dr. inż
C. dr. inż.
D. dr inż.
Wykonywanie prac biurowych
Na dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia trzydniowej konferencji szkoleniowej, należy wysłać do wszystkich jej uczestników pisemną prośbę o przybycie oraz udział w spotkaniu. W tym celu trzeba przygotować dla każdego
A. upomnienie
B. zaproszenie
C. zaświadczenie
D. upoważnienie
Wykonywanie prac biurowych
Przygotowując przesyłkę, etykietę pocztową "PRIORYTET" należy umieścić na kopercie w miejscu
A. znaczkowym
B. adresowym
C. symbolowym
D. nadawcy
EKA.06 Pytanie 27
Wykonywanie prac biurowych
Który sposób zapisu daty w dokumencie jest zgodny z aktualnymi zasadami redagowania pism urzędowych?
A. 20.V.2021 r.
B. 20-V-2021 r.
C. 20 maja 2021 roku
D. 20 maj 2021 rok
EKA.06 Pytanie 28
Wykonywanie prac biurowych
Termin "załączniki", ich liczba oraz tytuły, powinny być umieszczone
A. na wysokości podpisu z prawej strony dokumentu
B. pod podpisem z prawej strony dokumentu
C. na wysokości podpisu z lewej strony dokumentu
D. nad podpisem z lewej strony dokumentu
Wykonywanie prac biurowych
Zamieszczony fragment pisma dotyczy umowy
| Fragment pisma |
| (...) § 1 Dostawca zobowiązuje się do dostarczenia Odbiorcy 3500 sztuk czekolad rocznie. § 2 Dostawa towaru następować będzie na podstawie każdorazowych zamówień składanych przez Odbiorcę. W zamówieniu Odbiorca wskaże ilość zamawianego towaru oraz żądany termin dostawy. § 3 Do każdej partii towaru zostaną dołączone odpowiednie dokumenty (...) |
A. sprzedaży.
B. dostawy.
C. składu.
D. kontraktacji.
EKA.06 Pytanie 30
Wykonywanie prac biurowych
W systemie kancelaryjnym, który nie zakłada prowadzenia dziennika, każde pismo związane z daną sprawą powinno być przechowywane w
A. teczce akt osobowych
B. dzienniku korespondencyjnym
C. teczce aktowej
D. książce korespondencyjnej
Wykonywanie prac biurowych
Jakie działanie powinno zostać podjęte, jeśli dokument biurowy zawiera błąd przed jego wysłaniem?
A. Dokument powinien zostać zniszczony
B. Dokument powinien zostać wysłany z adnotacją o błędzie
C. Dokument powinien zostać poprawiony i ponownie sprawdzony
D. Dokument powinien zostać wysłany bez zmian
Wykonywanie prac biurowych
Które z poniższych pism ma charakter perswazyjny?
A. Raport
B. Dokument potwierdzający
C. Zawiadomienie
D. Reklamacja
Wykonywanie prac biurowych
Rodzaj blankietu korespondencyjnego, który ma stałe nadruki oraz powiększone pole nagłówkowe, to blankiet typu
A. BU
B. BZ
C. BR
D. BB
Wykonywanie prac biurowych
Jaką metodę promocji wybrała firma, organizując wydarzenie okolicznościowe dla pracowników oraz zaproszonych gości z okazji jubileuszu przedsiębiorstwa?
A. Sprzedaż osobista
B. Marketing bezpośredni
C. Public relations
D. Sponsoring
Wykonywanie prac biurowych
Jaki skrót jest właściwy dla zwrotu "wyżej wymieniony"?
A. w.w
B. ww.
C. ww
D. w-w
Wykonywanie prac biurowych
Jaki jest kierunek przekazywania informacji w sytuacji, gdy dyrektor ds. zaopatrzenia zleca kierownikowi zaopatrzenia materiałowego przygotowanie raportu dotyczącego zużycia materiałów do produkcji?
A. Pionowy w górę
B. Poziomy w lewo
C. Pionowy w dół
D. Poziomy w prawo
Wykonywanie prac biurowych
Jakie jest zadanie narady?
A. wymiana idei oraz doświadczeń
B. prezentacja referatów oraz dyskusja
C. omówienie oraz akceptacja raportów
D. przedstawienie i przedyskutowanie aktualnych problemów
Wykonywanie prac biurowych
Określ poprawną sekwencję umieszczania elementów powoławczych na formularzach korespondencyjnych?
A. Nasz znak, Data, Wasze pismo z dnia, Znak
B. Wasze pismo z dnia, Znak, Nasz znak, Data
C. Wasze pismo z dnia, Nasz znak, Znak, Data
D. Nasz znak, Wasze pismo z dnia, Data, Znak
EKA.06 Pytanie 39
Wykonywanie prac biurowych
Oddzielne rejestrowanie pism przychodzących i wychodzących w osobnych dziennikach korespondencyjnych stanowi cechę systemu kancelaryjnego
A. bezdziennikowego
B. jednodziennikowego
C. dwudziennikowego
D. mieszanego
Wykonywanie prac biurowych
W instytucji pismo powinno być sygnowane przez dyrektora oraz głównego księgowego. W jaki sposób powinny być umiejscowione podpisy tych osób?
A. Podpisy dyrektora oraz głównego księgowego umieszczone pod treścią pisma po prawej stronie
B. Podpis dyrektora umieszczony pod treścią pisma po lewej stronie, podpis głównego księgowego po prawej stronie
C. Podpis dyrektora umieszczony pod treścią pisma po prawej stronie, podpis głównego księgowego po lewej stronie
D. Podpisy dyrektora oraz głównego księgowego umieszczone pod treścią pisma po lewej stronie