Filtrowanie pytań
EKA.06 Pytanie 1
Wykonywanie prac biurowych
A. dane o nadawcy
B. logo firmy
C. imię i adres odbiorcy
D. pieczęć wpływu
EKA.06 Pytanie 2
Wykonywanie prac biurowych
Oferta sprzedażowa jest najczęściej przygotowywana po uzyskaniu
A. zamówienia
B. zapytania ofertowego
C. umowy
D. specyfikacji wysyłkowej
EKA.06 Pytanie 3
Wykonywanie prac biurowych
Który z poniższych programów komputerowych można użyć do stworzenia oferty handlowej z tekstem i grafiką?
A. Microsoft Access
B. Microsoft Word
C. Microsoft OneNote
D. Microsoft Paint
Wykonywanie prac biurowych
Dokument, który przedstawia kondycję finansową oraz wyniki finansowe działania jednostki za ubiegły rok, to
A. sprawozdanie finansowe
B. informacja o sytuacji finansowej
C. notatka z działalności jednostki
D. protokoł sprawozdawczy
EKA.06 Pytanie 5
Wykonywanie prac biurowych
Koperty otwarte w kancelarii nie powinny być dołączane do
A. załączników, które wpłynęły bez pisma przewodniego.
B. dokumentów, w których brakuje nazwiska oraz adresu nadawcy.
C. biuletynów i folderów reklamowych
D. dokumentów, które zostały błędnie doręczone lub budzą wątpliwości.
Wykonywanie prac biurowych
W protokole odbioru należy wskazać nazwy
A. strony przekazującej i odbierającej
B. tylko strony przekazującej
C. strony odbierającej oraz prezesa firmy
D. wyłącznie strony odbierającej
Wykonywanie prac biurowych
Ze względu na zawartość dokumenty klasyfikuje się na
A. główne i manipulacyjne
B. informacyjne i transakcyjne
C. informacyjne i przekonujące
D. uprzejme i transakcyjne
Wykonywanie prac biurowych
Jaka forma skrótu dla spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest poprawna?
A. sp. z. o.o.
B. sp. z o.o.
C. sp z o o
D. sp. o.o.
Wykonywanie prac biurowych
Jakie jest główne zastosowanie programu Microsoft Access?
A. przygotowywania korespondencji seryjnej
B. opracowywania dokumentów tekstowych
C. tworzenia prezentacji multimedialnych
D. zarządzania bazami danych
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty o znaczeniu historycznym, trzymane w archiwum państwowym na zawsze, są klasyfikowane jako materiały archiwalne
A. BC
B. BE
C. A
D. B
Wykonywanie prac biurowych
W jaki sposób powinny być uporządkowane akta spraw zakończonych wewnątrz teczki aktowej?
A. Według kolejności spisu spraw, zaczynając od ostatniego numeru na górze teczki, a w obrębie spraw chronologicznie
B. Według kolejności spisu spraw, zaczynając od numeru 1 na górze teczki, a w obrębie spraw tematycznie
C. Według kolejności spisu spraw, poczynając od ostatniego numeru, a w obrębie spraw tematycznie
D. Według kolejności spisu spraw, zaczynając od numeru 1 na górze teczki, a w obrębie spraw chronologicznie
Wykonywanie prac biurowych
Akta oznaczone literą A to dokumenty
A. o ograniczonej wartości użytkowej dla organizacji, które po upływie ściśle określonego czasu w firmie trafiają na makulaturę
B. mające znaczenie historyczne, które po upływie ściśle określonego czasu w firmie są przekazywane do archiwum państwowego
C. manipulacyjne, które są przechowywane do końca roku kalendarzowego, w którym powstały, a następnie po upływie 6 miesięcy są przekazywane do makulatury
D. mające krótką wartość praktyczną, które po pełnym ich wykorzystaniu są przekazywane do makulatury
Wykonywanie prac biurowych
Jakim symbolem kategorii archiwalnej powinny być oznaczane dokumenty takie jak zaproszenia, foldery oraz ulotki reklamowe?
A. B
B. BE
C. Bc
D. A
EKA.06 Pytanie 14
Wykonywanie prac biurowych
W dokumentach w alfabecie brajlowskim odległość pomiędzy środkami punktów w znaku, które sąsiadują w pionie i poziomie wynosi
A. 2,5 mm
B. 1,5 mm
C. 0,5 mm
D. 3,5 mm
Wykonywanie prac biurowych
Jakie są tytuły kolumn w jednolitym wykazie akt rzeczowych?
A. Hasła klasyfikacyjne, kategorie archiwalne, uwagi
B. Symbole komórek organizacyjnych, hasła klasyfikacyjne, kategorie archiwalne
C. Kategorie archiwalne, symbole komórek organizacyjnych, uwagi
D. Symbole klasyfikacyjne, hasła klasyfikacyjne, kategorie archiwalne, uwagi
Wykonywanie prac biurowych
W dokumentacji niejawnej do wskazania klauzuli ściśle tajne używany jest symbol
A. Pf
B. Z
C. 00
D. 0
EKA.06 Pytanie 17
Wykonywanie prac biurowych
Reklamacja dotycząca jakości złożona przez kupującego nabyte towary stanowi dokument handlowy, który pojawia się na etapie
A. sprawdzania dostawy
B. zamawiania towaru
C. oferty sprzedażowej
D. dostarczenia towaru
EKA.06 Pytanie 18
Wykonywanie prac biurowych
Z zamieszczonego fragmentu instrukcji kancelaryjnej wynika, że w przedsiębiorstwie obowiązuje system kancelaryjny
| Fragment instrukcji kancelaryjnej przedsiębiorstwa | |
|---|---|
| (…) | |
| 1. | Pismo wpływające rejestruje się w dzienniku korespondencyjnym w kancelarii. |
| 2. | Kancelaria, po rejestracji, przekazuje pismo za pokwitowaniem do właściwej komórki organizacyjnej, w której pismo podlega zarejestrowaniu po raz drugi w dzienniku korespondencyjnym tej komórki. |
| (…) | |
A. komputerowy.
B. mieszany.
C. bezdziennikowy.
D. dziennikowy.
Wykonywanie prac biurowych
Które z poniższych działań jest najważniejsze przy organizacji archiwum zakładowego?
A. Systematyczne porządkowanie i klasyfikacja dokumentów
B. Zakup nowoczesnych mebli biurowych
C. Utrzymywanie dekoracyjnej roślinności
D. Codzienna kontrola temperatury w pomieszczeniu
Wykonywanie prac biurowych
Napisana ręcznie uwaga przełożonego na dokumencie, określająca osobę oraz sposób załatwienia sprawy, to
A. dekretacja
B. segregacja
C. dopisek
D. rejestracja
Wykonywanie prac biurowych
W dokumencie stworzonym na formularzu uproszczonym informacja o miejscu sporządzenia oraz daty znajduje się
A. w górnym, lewym rogu kartki
B. w górnym, prawym rogu kartki
C. w stopce, po prawej stronie
D. w polu uzupełnień dodatkowych
Wykonywanie prac biurowych
W zamieszczonym fragmencie Rozporządzenia opisana jest budowa
| Fragment Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. | n|
| n § 4. n (...)n | n|
| n 8. Każda klasa otrzymuje symbol klasyfikacyjny stanowiący kombinację cyfr: n 1) dla klas pierwszego rzędu to symbole jednocyfrowe od „0" do „9"; n 2) dla klas drugiego rzędu to symbole dwucyfrowe od „00" do „99"; n 3) dla klas trzeciego rzędu to symbole trzycyfrowe od „000" do „999"; n 4) dla klas czwartego rzędu to symbole czterocyfrowe od „0000" do „9999";n | n
A. arkusza inwentaryzacyjnego.
B. zakładowego planu kont.
C. dziennika korespondencyjnego.
D. jednolitego rzeczowego wykazu akt.
Wykonywanie prac biurowych
Do zbiorów sklasyfikowanych jako archiwalne A zaliczają się
A. dokumentacja związana z techniką
B. akta rejestracji przedsiębiorstwa
C. dokumenty związane z płacami
D. akta dotyczące pracowników
Wykonywanie prac biurowych
Dokumentem prawnym wewnętrznym danej jednostki organizacyjnej, który podstawia jej funkcjonowanie, jest
A. schemat organizacyjny.
B. instrukcja kancelaryjna.
C. regulamin organizacyjny.
D. statut jednostki.
Wykonywanie prac biurowych
W jakim układzie treści dokumentu stosuje się pojedyncze odstępy pomiędzy wierszami, dodatkową interlinię między akapitami oraz zwiększone wcięcie do 10 znaków?
A. Francuskim
B. Niemieckim
C. Angielskim
D. Amerykańskim
Wykonywanie prac biurowych
Jaki skrót dla stopnia naukowego "doktor inżynier" jest zgodny z zasadami poprawnej polszczyzny?
A. dr. inż.
B. dr. inż
C. dr inż.
D. dr inż
Wykonywanie prac biurowych
Pierwszym etapem obiegu dokumentów jest
A. podział.
B. dekreting.
C. przyjmowanie.
D. rejestracja.
Wykonywanie prac biurowych
Wszystkie kwestie dotyczące obiegu dokumentów w danej jednostce organizacyjnej są regulowane
A. w instrukcji kancelaryjnej
B. w statucie organizacji
C. w regulaminie zatrudnienia
D. w wykazie akt rzeczowych
EKA.06 Pytanie 29
Wykonywanie prac biurowych
Który sposób zapisu daty w dokumencie jest zgodny z aktualnymi zasadami redagowania pism urzędowych?
A. 20.V.2021 r.
B. 20 maj 2021 rok
C. 20 maja 2021 roku
D. 20-V-2021 r.
EKA.06 Pytanie 30
Wykonywanie prac biurowych
Termin "załączniki", ich liczba oraz tytuły, powinny być umieszczone
A. pod podpisem z prawej strony dokumentu
B. na wysokości podpisu z lewej strony dokumentu
C. na wysokości podpisu z prawej strony dokumentu
D. nad podpisem z lewej strony dokumentu
Wykonywanie prac biurowych
W którym z podanych dokumentów kierownik placówki definiuje wszystkie kwestie dotyczące obiegu pism?
A. W jednolitym rzeczowym wykazie akt
B. W regulaminie pracy
C. W instrukcji kancelaryjnej
D. W instrukcji archiwalnej
Wykonywanie prac biurowych
Kierownik, pragnąc zachować ostateczne prawo do podjęcia decyzji w sprawie, umieszcza na dokumencie skrót
A. p.m.
B. m.p.
C. p.r.
D. m.a.
EKA.06 Pytanie 33
Wykonywanie prac biurowych
W systemie kancelaryjnym, który nie zakłada prowadzenia dziennika, każde pismo związane z daną sprawą powinno być przechowywane w
A. książce korespondencyjnej
B. dzienniku korespondencyjnym
C. teczce aktowej
D. teczce akt osobowych
Wykonywanie prac biurowych
W dokumentacji biurowej do oznaczania klauzuli "tajne" używa się symbolu
A. "Z"
B. "00"
C. "0"
D. "Pf"
Wykonywanie prac biurowych
Jaki dokument powinien przygotować pracownik, podejmując się realizacji zamówienia?
A. Specyfikację
B. Przyjęcie zewnętrzne
C. Przyjęcie wewnętrzne
D. Potwierdzenie zamówienia
Wykonywanie prac biurowych
Który z poniższych programów komputerowych jest przeznaczony do tworzenia dokumentów?
A. Edytor tekstowy
B. Program do obliczeń tabelarycznych
C. System zarządzania danymi
D. Aplikacja do generowania prezentacji
Wykonywanie prac biurowych
Dokumenty z klauzulą "poufne" są identyfikowane przez symbol
A. Z
B. 00
C. Pf
D. 0
Wykonywanie prac biurowych
Standardowy przebieg zebrania powinien zaczynać się
A. odczytaniem sprawozdania z realizacji uchwał z poprzedniego zebrania
B. odczytaniem protokołu z minionego zebrania
C. wyborem przewodniczącego obrad
D. wyborem komisji regulaminowych
Wykonywanie prac biurowych
Jakie składniki znajdują się w jednolitym rzeczowym wykazie akt?
A. Numer porządkowy pisma, data otrzymania korespondencji, treść otrzymanej korespondencji, znak referenta
B. Symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne, oznaczenie kategorii archiwalnej
C. Znak referenta, symbol jednostki organizacyjnej, symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne z wykazu akt
D. Numer porządkowy pisma, data wysyłki korespondencji, treść wysłanej korespondencji, numer sprawy
Wykonywanie prac biurowych
Jaki skrót powinien użyć kierownik podczas dekretacji dokumentu, gdy zastrzega sobie prawo do podpisania czystopisu załatwienia sprawy?
A. p.m.
B. p.r.
C. m.a.
D. m.p.