Zawód: Technik prac biurowych
Kategorie: Dokumentacja biurowa Korespondencja i komunikacja
W nagłówku pisma na blankiecie BR1 powinny znaleźć się podstawowe informacje, czyli nazwa nadawcy, adres i numer telefonu. To naprawdę ważne, bo dzięki temu odbiorca od razu wie, kto wysłał pismo i jak można się z nim skontaktować. W biurze, szczególnie gdy chodzi o urzędową korespondencję, dobrze przygotowany nagłówek to nie tylko kwestia estetyki, ale też spełniania określonych wymogów prawnych i organizacyjnych. Na przykład, jeżeli pismo wysyłamy do instytucji publicznej, to istotne, żeby nadawca był łatwo rozpoznawalny – przyspiesza to załatwianie spraw. Poza tym, jeśli dobrze umieścimy te dane w nagłówku, odbiorca szybciej znajdzie do nas kontakt, gdyby potrzebował czegoś wyjaśnić. Warto też pamiętać o standardach formatowania dokumentów, jak Polskiej Normy PN-EN 15038 dotyczącej usług tłumaczeniowych, bo to podkreśla znaczenie jasności informacji w dokumentach urzędowych.