Ustawienie stołów w kształcie koła jest optymalne dla zebrań z niewielką liczbą uczestników, zwłaszcza w kontekście dyskusji typu 'burza mózgów'. Taki układ sprzyja równemu uczestnictwu, gdyż każdy z uczestników ma równy dostęp do współrozmówców, co zwiększa efektywność komunikacji i kreatywność podczas sesji. W praktyce, uczestnicy mogą swobodnie się przeplatać w dyskusji, co sprzyja dzieleniu się pomysłami i ich rozwijaniu. Dodatkowo, układ w kształcie koła minimalizuje hierarchię, co jest szczególnie istotne w grupach twórczych, gdzie każdy pomysł powinien być traktowany z równą uwagą. Takie podejście jest zgodne z najlepszymi praktykami w zakresie prowadzenia warsztatów kreatywnych, które podkreślają znaczenie otwartości i współpracy w procesach twórczych.
Ustawienie stołów panelowych, w kształcie litery U oraz szkolnym mają swoje specyfikacje i mogą wydawać się odpowiednie w niektórych kontekstach, jednak w przypadku burzy mózgów i twórczej współpracy mogą nie zapewniać optymalnych warunków do dyskusji. Ustawienie panelowe, charakterystyczne dla formalnych prezentacji lub dyskusji z ograniczoną interakcją, może ograniczać swobodny przepływ informacji oraz stwarzać barierę między prowadzącym a uczestnikami. Umożliwia ono jedynie jednostronne przekazywanie informacji, co w przypadku twórczego myślenia jest niewłaściwe. Z kolei kształt litery U, choć bardziej otwarty niż układ panelowy, wciąż nie sprzyja pełnej integracji uczestników, ponieważ osoby siedzące na końcach nie mają tak łatwego dostępu do reszty grupy. Ponadto, ustawienie szkolne, przypominające klasyczne sale lekcyjne, jest najbardziej restrykcyjne i hierarchiczne, co może ograniczać innowacyjność oraz kreatywność, zamiast ich sprzyjać. W każdej z tych koncepcji występuje błąd w myśleniu ukierunkowany na formalność oraz hierarchię, co jest sprzeczne z duchem burzy mózgów, gdzie kluczowe jest eliminowanie wszelkich barier w komunikacji i promowanie otwartości na nowe pomysły.