Dobra robota! Wybrałeś poprawną odpowiedź, która wynosi 4. W języku C++ typy zmiennoprzecinkowe (float) są konwertowane do typów całkowitych (int) poprzez odrzucenie części ułamkowej liczby. W tym przypadku, nawet jeśli wynik działania wewnątrz funkcji wynosi 4.05, po konwersji do typu int, zostaje z tego tylko 4. Jest to dobra praktyka, aby zawsze pamiętać o tym zachowaniu podczas pracy z różnymi typami danych w językach programowania, zwłaszcza jeśli precyzja jest istotna dla twojego kodu. Odrzucenie części ułamkowej może prowadzić do nieoczekiwanych wyników, jeśli nie jest to świadome działanie. Dlatego w języku C++ zaleca się zawsze jasne i precyzyjne określenie typu danych.
Niestety, wybrana odpowiedź jest niepoprawna. Możliwe, że zapomniano o specyficznych zasadach konwersji typów danych w języku C++. W języku tym, jeśli mamy do czynienia z wartościami zmiennoprzecinkowymi (float) i konwertujemy je do wartości całkowitych (int), część ułamkowa jest zawsze odrzucana. Nie ma tutaj zaokrąglenia do najbliższej liczby całkowitej. Dlatego, nawet jeśli wynik działania wewnątrz funkcji wynosi 4.05, po konwersji do typu int, zostaje z tego tylko 4. To jest typowy błąd, który może prowadzić do nieoczekiwanych wyników, szczególnie w programach, gdzie precyzja obliczeń jest kluczowa. Pamiętaj zawsze o tej specyfice języka C++ i dokładnie określaj typy danych, z którymi pracujesz.