Grafika wektorowa jest niezależna od rozdzielczości, co oznacza, że można ją skalować do dowolnych rozmiarów bez utraty jakości. W przeciwieństwie do grafiki rastrowej, która składa się z pikseli, grafika wektorowa opiera się na matematycznych równaniach i wektora, co pozwala na zachowanie ostrości i detali niezależnie od tego, jak bardzo powiększymy lub pomniejszymy obraz. Przykłady zastosowań grafiki wektorowej obejmują logotypy, ilustracje w książkach i projektowanie interfejsów użytkownika, gdzie precyzja jest kluczowa. Standardy takie jak SVG (Scalable Vector Graphics) są powszechnie używane do tworzenia i publikowania grafiki wektorowej w Internecie, co dodatkowo potwierdza ich elastyczność. W praktyce, projektanci mogą tworzyć grafiki wektorowe w programach takich jak Adobe Illustrator czy CorelDRAW, a następnie swobodnie dostosowywać ich rozmiar do różnych mediów, co czyni je niezwykle uniwersalnym narzędziem w świecie grafiki komputerowej.
Pierwsza z błędnych odpowiedzi sugeruje, że raz utworzoną grafikę wektorową nie można edytować. W rzeczywistości, grafika wektorowa jest tworzona z wykorzystaniem obiektów, które można modyfikować w dowolnym momencie. Można zmieniać kształty, kolory, rozmiary czy też dodać nowe elementy, co sprawia, że jest to bardzo elastyczny format. Kolejna niepoprawna odpowiedź mówi o tym, że grafika wektorowa jest nieskalowalna. Właśnie odwrotnie, grafika wektorowa jest zaprojektowana w taki sposób, aby była nieskalowalna, co oznacza, że można ją powiększać i pomniejszać bez utraty jakości. Ostatnia błędna odpowiedź twierdzi, że nie można przetworzyć grafiki wektorowej na grafikę rastrową. To również jest nieprawda, ponieważ istnieją metody konwersji grafiki wektorowej do formatu rastrowego, co jest przydatne w wielu zastosowaniach, np. w druku czy publikacjach internetowych. Oba formaty mają swoje miejsce w pracy projektanta, jednak różnią się w sposobie reprezentacji obrazu i zastosowaniach.