Kwalifikacja: INF.04 - Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji
Zawód: Technik programista
Jaką nazwę kontrolki powinno się umieścić w początkowej linii kodu, w miejscu <???, aby została ona wyświetlona w podany sposób?

Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Switch to kontrolka używana w Androidzie do stworzenia elementu interfejsu użytkownika, który pozwala użytkownikowi przełączać się między dwoma stanami. Domyślnie stany te są identyfikowane jako włączone i wyłączone, co jest szczególnie przydatne w przypadku funkcji wymagających prostego wyboru binarnego, jak na przykład włączanie lub wyłączanie ustawień. Kod XML użyty w pytaniu zawiera atrybuty android:textOff i android:textOn, które są typowe dla klasy Switch i pozwalają zdefiniować tekst, jaki ma być wyświetlany w stanie wyłączonym i włączonym. W praktyce Switch jest często stosowany w aplikacjach mobilnych do kontroli ustawień użytkownika, co pozwala na łatwą i intuicyjną obsługę. Dobrymi praktykami jest używanie Switch w kontekście jednoznacznego wyboru, aby nie wprowadzać użytkownika w błąd. Warto również zadbać o dostępność i odpowiednie etykietowanie kontrolki, co zapewnia jej zrozumiałość dla wszystkich użytkowników.
SeekBar to element interfejsu użytkownika, który pozwala użytkownikowi wybierać wartości w określonym przedziale, przeciągając uchwyt w lewo lub w prawo, co sprawia, że nadaje się do regulacji parametrów takich jak głośność czy jasność. Mimo że również jest to element interaktywny, jego użycie w kontekście binarnych decyzji byłoby niewłaściwe, ponieważ wymaga od użytkownika wyboru wartości w zakresie zamiast prostego włączania lub wyłączania. Spinner, z kolei, jest używany do prezentacji listy rozwijanej, z której użytkownik może wybrać jedną z dostępnych opcji. Jest to bardziej odpowiednie w kontekście, w którym jest wiele alternatyw do wyboru, a nie tylko dwa stany, jak w przypadku kontrolki Switch. RatinoBar wydaje się być literówką lub nieprawidłową nazwą, prawdopodobnie mylącą z RadioButton, który umożliwia wybór jednej opcji z grupy, podobnie jak Spinner, ale w zupełnie inny sposób. RadioButton nie posiada jednak mechanizmu przełączania w kontekście włączania i wyłączania funkcji, jak to ma miejsce w przypadku Switch. Zrozumienie różnic między tymi kontrolkami jest kluczowe dla projektowania intuicyjnych i efektywnych interfejsów użytkownika, a błędne przypisanie funkcjonalności może prowadzić do dezorientacji użytkownika i obniżenia jakości doświadczenia użytkownika w aplikacji.