W aplikacji mobilnej, aby zdefiniować warianty grafiki w zależności od rozdzielczości ekranu, należy (uwaga: odpowiedzi wariantowe dla dwóch platform - sugerować się platformą wykorzystywaną na zajęciach)
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Aby dostosować grafiki do różnych rozdzielczości ekranów w aplikacjach mobilnych, stosuje się różne strategie w zależności od platformy. Na iOS grafiki są oznaczane przyrostkami @2x lub @3x, co oznacza obrazy odpowiednie dla ekranów Retina o zwiększonej gęstości pikseli. Na platformie Android obrazy umieszczane są w folderach drawable o nazwach takich jak -hdpi, -xhdpi i -xxhdpi, co zapewnia odpowiednie dopasowanie grafiki do rozdzielczości urządzenia. Taki podział umożliwia automatyczne skalowanie i wybór odpowiedniej wersji grafiki w zależności od rozdzielczości urządzenia, co gwarantuje wysoką jakość obrazu i optymalną wydajność aplikacji.
Dodawanie przyrostków w stylu 32ppi lub 64ppi nie jest standardową praktyką w żadnej z tych platform – takie oznaczenia mogą być używane do drukowania, ale nie w aplikacjach mobilnych. Foldery 32x32 lub 64x64 również nie są zgodne z konwencjami Androida czy iOS. Tworzenie folderów takich jak lhpi czy 32x32 jest niezgodne z wymaganiami obu systemów operacyjnych i może prowadzić do błędów w renderowaniu grafiki lub jej nieprawidłowego wyświetlania na różnych urządzeniach.