Zawód: Technik ekonomista , Technik rachunkowości
Kategorie: Kadry i płace Ubezpieczenia społeczne Prawo pracy
Poprawna odpowiedź to 01.12.2018 r., ponieważ zgodnie z przepisami prawa pracy w Polsce, w przypadku rozwiązania umowy o pracę, pracodawca jest zobowiązany do wyrejestrowania pracownika z ubezpieczeń społecznych w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) z dniem następującym po rozwiązaniu umowy. Zgodnie z art. 41 ust. 1 Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, obowiązek ten powstaje z chwilą ustania zatrudnienia, co w tym przypadku miało miejsce 30.11.2018 r. W związku z tym, pracodawca powinien dokonać wyrejestrowania z dniem 01.12.2018 r. Takie podejście jest zgodne z dobrymi praktykami w obszarze zarządzania kadrami i ubezpieczeniami, a także z zasadami prawidłowego obiegu dokumentów w firmach. Na przykład, w firmach stosujących systemy kadrowe, zadbanie o terminowe wyrejestrowanie pracownika pozwala na uniknięcie nieporozumień związanych z dalszymi obowiązkami ubezpieczeniowymi i ewentualnymi kontrolami ze strony ZUS.