Zawód:  Technik rachunkowości 
 Kategorie:  Księgowość i ewidencja  Aktywa i pasywa 
Polecenie księgowania to naprawdę ważny dokument, jeśli chodzi o ewidencję operacji związanych z amortyzacją środków trwałych. Można powiedzieć, że to taki formalny sygnał do zaksięgowania jakiejś transakcji. W przypadku amortyzacji chodzi o to, żeby prawidłowo pokazać koszty uzyskania przychodu w księgach. Zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości, musimy pamiętać o kilku zasadach, jak ustalenie stawki amortyzacyjnej, wartość początkową środka trwałego oraz okres, w którym go używamy. Na przykład, jak firma kupuje jakieś maszyny, to co miesiąc musi, na podstawie polecenia księgowania, naliczać amortyzację tych maszyn. To z kolei obniża zysk brutto, a przez to też wpływa na podatek dochodowy. Dobrze wypełnione polecenie księgowania to klucz do przestrzegania przepisów prawa oraz ułatwia życie podczas audytów finansowych.