Kwalifikacja: AUD.07 - Realizacja nagłośnień
Angielski skrót FOH oznacza
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Skrót FOH (Front of House) odnosi się do głównego nagłośnienia skierowanego w stronę widowni w kontekście produkcji audio, w tym koncertów i wydarzeń na żywo. Główne nagłośnienie widowni jest kluczowe, ponieważ zapewnia, że dźwięk dociera do publiczności w sposób klarowny i równomierny. W skład systemu FOH wchodzą głośniki, wzmacniacze oraz miksery, które są odpowiedzialne za miksowanie dźwięku i jego dystrybucję w przestrzeni. W praktyce, technicy dźwięku muszą brać pod uwagę różne czynniki, takie jak akustyka pomieszczenia, odległość od źródła dźwięku oraz poziom ciśnienia akustycznego. Dobre praktyki wymagają, aby dźwięk był wyważony, aby każdy widz, niezależnie od miejsca w sali, mógł cieszyć się równym i czystym dźwiękiem. Współczesne systemy nagłośnienia FOH często korzystają z technologii cyfrowych, które umożliwiają bardziej precyzyjne dostosowanie dźwięku do potrzeb danej przestrzeni.
Wybór innej opcji niż główne nagłośnienie widowni w kontekście skrótu FOH może prowadzić do nieporozumień dotyczących roli i funkcji w systemach nagłośnienia. Sceniczne linie monitorowe dotyczą głośników, które są umieszczone na scenie, umożliwiając wykonawcom słyszenie siebie oraz instrumentów, co jest niezbędne do właściwej synchronizacji i wydajności. To zupełnie inna funkcja, która nie ma związku z nagłośnieniem publiczności. W przypadku linii opóźniających, ich głównym celem jest korekcja opóźnień w dźwięku docierającym do różnych punktów w przestrzeni, co jest istotne w dużych salach koncertowych, ale również nie dotyczy bezpośrednio FOH, który koncentruje się na dźwięku skierowanym ku widowni. Linię basową można rozumieć jako część systemu nagłośnienia, która odpowiada za niskie częstotliwości; jednak jej użycie także nie odzwierciedla szerszego kontekstu FOH, gdyż odnosi się do specyficznego aspektu nagłośnienia, a nie do całościowego systemu skierowanego do publiczności. Dlatego wybór nieprawidłowej odpowiedzi wskazuje na niezrozumienie podziału na różne komponenty systemu audio oraz ich zadań w kontekście produkcji dźwiękowej.