To, że wybrałeś TRS jako właściwe złącze do podłączenia urządzenia peryferyjnego do MASTER INPUT konsolety mikserskiej, jest zgodne z tym, jak to wygląda w praktyce branżowej. Złącze TRS (Tip-Ring-Sleeve), popularnie zwane dużym jackiem stereo 6,3 mm, jest najczęściej wykorzystywane do przesyłania zbalansowanego sygnału liniowego lub sygnału stereo w wejściach takich jak MASTER INPUT w mikserach audio. Dzięki temu można uniknąć zakłóceń i szumów – to jest szczególnie ważne w dłuższych połączeniach studyjnych czy scenicznych. TRS jest kompatybilne zarówno z sygnałem mono (zbalansowanym), jak i stereo (niezbalansowanym), co daje elastyczność, jakiej często wymaga się od sprzętu estradowego. Z mojego doświadczenia wynika, że w praktyce studyjnej i nagłośnieniowej niemal każdy profesjonalny mikser wyposażony jest w takie wejścia i używa się do nich właśnie przewodów jack 6,3 mm TRS. To też rozwiązanie zgodne ze standardami branżowymi, na przykład AES (Audio Engineering Society) czy EBU, które opisują właśnie takie połączenia jako optymalne dla sygnałów master. Warto jeszcze dodać, że dobrze wykonany kabel TRS daje pewność stabilnego połączenia, a także pozwala na łatwe rozbudowywanie setupu bez konieczności stosowania przejściówek. W studiu, ale też na scenie to ogromny komfort logistyczny – i mniej potencjalnych punktów awarii. Kluczowe jest też to, że na schemacie widać wyraźnie separację kanałów lewego i prawego, co typowo obsługuje właśnie jack TRS.
Analizując wszystkie dostępne odpowiedzi, można zauważyć, że w branży audio często pojawiają się różne typy złącz, ale nie każde nadaje się do każdego zastosowania. Na przykład XLR to świetny wybór do sygnałów mikrofonowych lub zbalansowanych połączeń liniowych, jednak w przypadku wejścia MASTER INPUT w konsoletach mikserskich bardzo często stosuje się złącze TRS – głównie dlatego, że pozwala ono na wygodne przesyłanie sygnału stereo lub zbalansowanego sygnału liniowego i jest powszechnie zgodne z wejściami tego typu. RCA, choć łatwo dostępne i popularne w sprzęcie konsumenckim, nie sprawdza się dobrze w profesjonalnych systemach ze względu na brak zbalansowania i większą podatność na zakłócenia – to typowy błąd myślowy, bo wiele osób utożsamia RCA z każdym wejściem audio. EDAC natomiast to zupełnie inna liga, bo są to wielopinowe złącza używane głównie do połączeń wielokanałowych w systemach instalacyjnych – ich stosowanie na pojedynczych wejściach master mija się z celem i nie jest typowe w praktyce realizatorskiej, chyba że mówimy o bardzo specyficznych zastosowaniach scenicznych lub broadcastowych. W środowisku profesjonalnym liczy się prostota, niezawodność i łatwa dostępność przewodów – i właśnie TRS spełnia te wymagania. Wybierając inne złącze, łatwo przeoczyć kwestie kompatybilności i standardów branżowych, co może prowadzić do problemów z poziomami sygnału lub nawet uszkodzenia sprzętu. Wielu początkujących techników utożsamia „profesjonalny wygląd” złącza XLR z każdą sytuacją audio, ale to nie zawsze jest poprawne podejście i warto kierować się specyfikacją techniczną urządzeń, a nie tylko wyglądem czy powszechnością złączy.