Kwalifikacja: AUD.07 - Realizacja nagłośnień
Mając do dyspozycji asystenta na scenie, można skorzystać z jego pomocy w trakcie
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Rozmieszczanie monitorów na scenie to istotny element pracy z dźwiękiem na żywo. Asystent, będąc na scenie, może pomóc w precyzyjnym ustawieniu monitorów, co jest kluczowe dla komfortu muzyków, którzy muszą słyszeć siebie oraz innych członków zespołu. Użycie monitorów pozwala na lepszą kontrolę nad dźwiękiem i zapobiega sytuacjom, w których artyści grają „na czuja”, co może prowadzić do znacznych różnic w wykonaniu. Praktyczne zastosowanie tej wiedzy obejmuje umiejętność dostosowywania ustawienia monitorów w zależności od akustyki miejsca oraz preferencji muzyków. Standardy branżowe, takie jak zasady dotyczące lokalizacji monitorów (np. ich odległość od źródeł dźwięku i miejsce ustawienia), zapewniają, że każdy muzyk uzyskuje optymalne brzmienie. Ponadto, współpraca z zespołem w tym zakresie odzwierciedla dobre praktyki komunikacyjne, co przekłada się na lepszą jakość całego występu.
Ustawianie proporcji sygnałów na głównych głośnikach, ustawianie barwy dźwięku wzmacniacza gitarowego oraz korekcja częstotliwości sygnału werbla na głównym nagłośnieniu to zadania, które najczęściej są realizowane przez osobę odpowiedzialną za miksowanie dźwięku, a nie przez asystenta na scenie. Ustawianie proporcji sygnałów dotyczy głównie miksowania, a więc działania, które odbywa się na etapie produkcji dźwięku, a nie w czasie rzeczywistym na scenie. Asystent na scenie nie jest odpowiedzialny za ogólny miks, ponieważ jego rola polega na wspieraniu artystów i techników w realizacji ich zadań podczas występu. Również ustawienie barwy dźwięku wzmacniacza gitarowego wymaga umiejętności i doświadczenia w zakresie brzmienia instrumentów, co zazwyczaj leży w gestii samego muzyka lub głównego technika dźwięku. W przypadku korekcji częstotliwości sygnału werbla, to zadanie również wymaga precyzyjnego dostosowania i często jest przeprowadzane na etapie miksowania, aby uzyskać właściwe brzmienie w kontekście całego zespołu. Błąd w myśleniu może wynikać z nieporozumienia dotyczącego ról w zespole technicznym oraz różnicy między zadaniami realizowanymi na scenie a tymi, które odbywają się w miksowni.