Kwalifikacja: AUD.07 - Realizacja nagłośnień
Monitor zwany Drum Fill ustawia się w pobliżu
Odpowiedzi
Informacja zwrotna
Monitor zwany Drum Fill, który jest używany do wzmacniania dźwięku perkusji, powinien być umieszczony w pobliżu perkusisty. Jest to kluczowe dla zapewnienia, że muzyk ma bezpośredni dostęp do swoich dźwięków, co jest niezbędne dla utrzymania rytmu oraz dokładności w wykonaniu. Umiejscowienie monitora blisko perkusisty pozwala na bieżące dostosowywanie poziomu dźwięku, co jest szczególnie istotne w dynamicznych utworach muzycznych, gdzie zmiany tempa i intensywności są częste. W praktyce, perkusista potrzebuje usłyszeć swoje instrumenty w odpowiedniej proporcji w stosunku do innych instrumentów, aby móc skutecznie koordynować swój udział w zespole. Dobrą praktyką jest również użycie monitorowania wielokanałowego, co pozwala na indywidualne dostosowanie poziomów dla każdego instrumentu, zwiększając komfort gry. W nawiązaniu do standardów branżowych, umieszczanie monitorów w bliskiej odległości od instrumentów kluczowych, takich jak perkusja, jest zalecane, aby zapewnić jak najwyższą jakość dźwięku i komunikacji w czasie występów na żywo.
Umiejscawianie monitora w pobliżu wokalisty, gitarzysty lub basisty zamiast perkusisty może prowadzić do poważnych problemów w kontekście zespołowej akustyki i interakcji muzycznej. Wokalista, choć kluczowy w wielu utworach, potrzebuje innego rodzaju sygnału, który nie jest bezpośrednio związany z rytmicznym prowadzeniem składników muzycznych. Gitary i bas, mimo że odgrywają ważną rolę, również nie potrzebują tak bliskiego dostępu do monitorowania dźwięku perkusji, jak perkusista. W przypadku gitarzysty, często wystarcza, aby jego monitor był umieszczony dalej, ponieważ dźwięk gitary elektrycznej jest zazwyczaj wzmacniany przez wzmacniacze, a nie bezpośrednio poprzez monitory. Ponadto, podobnie jak w przypadku basisty, który często gra w niższych rejestrach, dźwięk perkusji, który jest bardziej perkusyjny i rytmiczny, nie jest tak kluczowy dla jego odczucia rytmu, jak dla perkusisty. Podstawowym błędem myślowym w tych odpowiedziach jest założenie, że każdy członek zespołu potrzebuje takiego samego rodzaju wsparcia dźwiękowego. W rzeczywistości, każdy muzyk ma różne potrzeby akustyczne, które powinny być dostosowane do roli, jaką pełni w utworze. W praktyce, w odpowiednich konfiguracjach koncertowych, kluczowym elementem jest zapewnienie odpowiedniego monitorowania, które uwzględnia specyfikę instrumentów i ich interakcję na żywo.