Score to właśnie ten obszar w większości cyfrowych stacji roboczych audio (DAW), gdzie przygotowuje się zapis nutowy, czyli partyturę. Moim zdaniem, jest to kluczowy moduł, jeśli pracujesz z muzyką, którą chcesz później przekazać instrumentalistom czy zespołowi – albo po prostu zależy Ci na jasnym przedstawieniu struktur muzycznych w klasyczny sposób. W trybie Score możesz nie tylko oglądać nuty generowane z MIDI, ale i ręcznie je edytować, dodając oznaczenia artykulacyjne, dynamikę, zmiany tempa, takty itp. To bardzo wygodne, bo pozwala szybko przekonwertować pomysły z klawiatury sterującej na czytelny zapis nutowy, praktycznie gotowy do wydruku lub eksportu w formacie PDF albo MusicXML. W profesjonalnych produkcjach często to właśnie w Score przygotowuje się tzw. wyciągi partii dla sesji nagraniowych. Z mojego doświadczenia wynika, że nawet przy produkcjach popowych, w których dominuje MIDI, funkcja Score nieraz ratuje skórę, gdy trzeba coś pokazać sekcji smyczkowej czy dętej. Warto ją znać i wykorzystywać, bo to bardzo przyspiesza pracę i pozwala uniknąć nieporozumień z muzykami.
Przy analizowaniu interfejsu DAW łatwo się pomylić, bo na pierwszy rzut oka różne obszary mogą wyglądać podobnie albo ich nazwy wydają się mylące. W praktyce jednak, obszar Mix służy przede wszystkim do miksowania ścieżek – czyli ustawiania poziomów głośności, panoramy oraz stosowania efektów insertowanych i wysyłkowych. To tutaj miksuje się całość materiału, a nie przygotowuje zapis nutowy. Edit natomiast jest miejscem, gdzie edytuje się szczegóły dźwięków, klipów czy regionów MIDI oraz audio. Można tu ciąć, kopiować, przesuwać fragmenty, a także poprawiać niektóre aspekty wykonania – lecz nie jest to typowe miejsce do pracy z partyturami, bo tam operujemy raczej na pianorollu lub edytorze klipów. Transport to z kolei panel sterowania odtwarzaniem, nagrywaniem i poruszaniem się po projekcie, więc nie daje on żadnych funkcji związanych z edycją zapisu nutowego. Moim zdaniem, takie pomyłki wynikają z tego, że DAWy są coraz bardziej rozbudowane i czasem te nazwy się nakładają na siebie, ale jednak Score to jedyny obszar stricte powiązany z edycją i przygotowaniem partytury. W zawodowej pracy muzyka czy producenta warto zrozumieć, że każda sekcja DAW ma swoje wyspecjalizowane zadanie i trzymanie się tych zasad znacznie przyspiesza workflow. Typowym błędem jest utożsamianie edycji MIDI na pianorollu z pełnym zapisem nutowym – niestety, tylko Score daje możliwość tworzenia czytelnych, tradycyjnych partytur, z których skorzysta każdy muzyk, niezależnie od doświadczenia z komputerami.