Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
AUD.09 Pytanie 1
Realizacja nagrań dźwiękowych

Do wyciszenia ("mute") toru audio w konsolecie mikserskiej służy

A. przełącznik trójbiegunowy.
B. potencjometr suwakowy.
C. przełącznik dwubiegunowy (bistabilny).
D. potencjometr obrotowy.
AUD.09 Pytanie 2
Realizacja nagrań dźwiękowych

Którego wejścia konsolety mikserskiej należy użyć, aby wprowadzić na konsoletę sygnał z mikrofonu?

A. XLR
B. LINE IN
C. ST IN
D. INSERT
AUD.09 Pytanie 3
Realizacja nagrań dźwiękowych

Do przywołania ustawień fabrycznych konsolety mikserskiej służy funkcja

A. call
B. load
C. initialize
D. restore
AUD.09 Pytanie 4
Realizacja nagrań dźwiękowych

Do usunięcia niskoczęstotliwościowych zakłóceń obecnych podczas nagrania służy potencjometr oznaczony na konsolecie mikserskiej jako

A. LP
B. HP
C. MID
D. HI
AUD.09 Pytanie 5
Realizacja nagrań dźwiękowych

Ilu mikrofonów należy użyć do nagrania gitary akustycznej systemem mikrofonowym AB?

A. 2 mikrofonów.
B. 4 mikrofonów.
C. 3 mikrofonów.
D. 5 mikrofonów.
AUD.09 Pytanie 6
Realizacja nagrań dźwiękowych

Które rezonanse mają największy wpływ na jakość akustyki pomieszczenia?

A. I rzędu.
B. II rzędu.
C. IV rzędu.
D. III rzędu.
AUD.09 Pytanie 7
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaki kąt rozwarcia pomiędzy mikrofonami należy ustawić w celu nagrania materiału dźwiękowego techniką ORTF?

A. 110°
B. 150°
C. 100°
D. 175°
AUD.09 Pytanie 8
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby skrócić czas pogłosu w studiu nagrań, należy zwiększyć

A. objętość czynną pomieszczenia.
B. średni współczynnik pochłaniania pomieszczenia.
C. poziom dźwięku rozproszenia pomieszczenia.
D. sumaryczną powierzchnię odbijającą dźwięk.
AUD.09 Pytanie 9
Realizacja nagrań dźwiękowych

Do oszacowania czasu pogłosu przy pomocy szumu, według Polskiej Normy, należy zastosować filtry

A. szerokopasmowe.
B. półkowe.
C. tercjowe.
D. oktawowe.
AUD.09 Pytanie 10
Realizacja nagrań dźwiękowych

Proces przetwarzania sygnału analogowego na cyfrowy w dziedzinie częstotliwości to

A. kwantyzacja.
B. próbkowanie.
C. eksportowanie.
D. renderowanie.
AUD.09 Pytanie 11
Realizacja nagrań dźwiękowych

Wtyczka jack mono oznaczana jest skrótem

A. RCA
B. XLR
C. TRS
D. TS
AUD.09 Pytanie 12
Realizacja nagrań dźwiękowych

Filtr górnoprzepustowy oznaczany jest skrótem

A. LC
B. HMID
C. HP
D. LMID
AUD.09 Pytanie 13
Realizacja nagrań dźwiękowych

Wzajemne nakładanie się dwóch fal akustycznych to

A. interferencja.
B. załamanie.
C. ugięcie.
D. odbicie.
AUD.09 Pytanie 14
Realizacja nagrań dźwiękowych

Przy tym samym poziomie natężenia dźwięku jako najgłośniejszy odbierany jest przez ucho ludzkie sygnał o częstotliwości

A. 200 Hz
B. 80 Hz
C. 500 Hz
D. 3 000 Hz
AUD.09 Pytanie 15
Realizacja nagrań dźwiękowych

Szerokość pasma słyszenia (z zakresu wysokich częstotliwości), którą człowiek traci co dziesięć lat po dwudziestym roku życia, wynosi

A. 3 kHz
B. 2 kHz
C. 4 kHz
D. 1 kHz
AUD.09 Pytanie 16
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który mikrofon należy wybrać ze względu na rozmiar membrany, aby najmniej zakłócał pole akustyczne dla częstotliwości większych od 16 kHz?

A. 1″
B. ¼″
C. ½″
D. ¾″
AUD.09 Pytanie 17
Realizacja nagrań dźwiękowych

W które miejsce należy skierować mikrofon, aby rejestrował najwięcej rezonansów własnych gitary akustycznej?

A. Przed 2 progiem.
B. Przed podstrunnicą.
C. Przed otworem.
D. Przed 12 progiem.
AUD.09 Pytanie 18
Realizacja nagrań dźwiękowych

W celu uwypuklenia najniższych dźwięków fortepianu mikrofon kierunkowy należy skierować na

A. struny basowe.
B. struny wiolinowe.
C. klapę.
D. klawiaturę.
AUD.09 Pytanie 19
Realizacja nagrań dźwiękowych

Ilu mikrofonów należy użyć, aby nagrać harfę techniką ORTF?

A. 5 mikrofonów.
B. 2 mikrofonów.
C. 3 mikrofonów.
D. 4 mikrofonów.
AUD.09 Pytanie 20
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który z procesorów zapobiega przesterowaniu sygnału dźwiękowego i pozwala na jego ograniczenie?

A. Kompresor.
B. Ekspander.
C. Bramka szumów.
D. Limiter.
AUD.09 Pytanie 21
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby zawęzić rozpiętość dynamiczną ścieżki dźwiękowej wokalisty, należy zastosować

A. exciter.
B. saturator.
C. deesser.
D. kompresor.
AUD.09 Pytanie 22
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby przerwać nagrywanie dźwięku bez konieczności wychodzenia z trybu nagrania, w rejestratorach audio należy użyć funkcji

A. stop
B. rec-pause
C. pause
D. rec
AUD.09 Pytanie 23
Realizacja nagrań dźwiękowych

Kąt promieniowania można odnaleźć w instrukcji obsługi zestawu głośnikowego pod hasłem

A. pasmo przenoszenia.
B. parametry techniczne.
C. moc znamionowa.
D. charakterystyka kierunkowości.
AUD.09 Pytanie 24
Realizacja nagrań dźwiękowych

Utwór muzyczny zawierający elementy stylu muzyki ludowej zaliczany jest do gatunku

A. pop.
B. hip-hop.
C. folk.
D. rap.
AUD.09 Pytanie 25
Realizacja nagrań dźwiękowych

Technika slide w odniesieniu do gitary polega na odpowiednim

A. przesuwaniu palca po strunie.
B. podciąganiu struny.
C. szarpaniu struny.
D. uderzaniu struny.
AUD.09 Pytanie 26
Realizacja nagrań dźwiękowych

Określenie mezzo forte umieszczone w partyturze nad partią wokalną oznacza, że dany fragment utworu wokalista powinien śpiewać

A. coraz głośniej.
B. umiarkowanie głośno.
C. coraz ciszej.
D. umiarkowanie cicho.
AUD.09 Pytanie 27
Realizacja nagrań dźwiękowych

Aby jak najwierniej odwzorować autentyczne brzmienie muzyki Fryderyka Chopina, podczas nagrania jego utworów należałoby użyć oryginalnych instrumentów budowanych w epoce

A. romantyzmu.
B. klasycyzmu.
C. renesansu.
D. baroku.
AUD.09 Pytanie 28
Realizacja nagrań dźwiękowych

Agogika to element dzieła muzycznego określający

A. współbrzmienie dźwięków w utworze.
B. głośność utworu.
C. długość trwania dźwięków w utworze.
D. tempo utworu.
AUD.09 Pytanie 29
Realizacja nagrań dźwiękowych

W której zakładce w aplikacji DAW konfiguruje się krosowanie sygnałów?

A. Audio engine
B. Input/Output
C. Playback engine
D. Playback option
AUD.09 Pytanie 30
Realizacja nagrań dźwiękowych

Jaką rozdzielczość bitową i częstotliwość próbkowania należy ustawić w projekcie aplikacji DAW, aby odpowiadały one formatowi zapisu stosowanemu na płytach CD-Audio?

A. 24 bit/44,1 kHz
B. 16 bit/44,1 kHz
C. 16 bit/48 kHz
D. 24 bit/48 kHz
AUD.09 Pytanie 31
Realizacja nagrań dźwiękowych

O ile stopni będzie przesunięta faza sygnału wychodzącego z filtra o nachyleniu zbocza 12 dB na oktawę w stosunku do fazy sygnału oryginalnego?

A. O 0°
B. O 90°
C. O 180°
D. O 45°
AUD.09 Pytanie 32
Realizacja nagrań dźwiękowych

Ile wynosi dynamika sygnału przetwarzanego 24-bitowym przetwornikiem A/C?

A. 144 dB
B. 48 dB
C. 96 dB
D. 192 dB
AUD.09 Pytanie 33
Realizacja nagrań dźwiękowych

Procesor, którego działanie nie wpływa na dynamikę przetwarzanego sygnału, to

A. exciter.
B. limiter.
C. distortion.
D. delay.
AUD.09 Pytanie 34
Realizacja nagrań dźwiękowych

Korektor graficzny to procesor kształtujący

A. widmo częstotliwościowe sygnału.
B. intonację dźwięku wykonawcy.
C. przestrzeń w nagraniu.
D. dynamikę sygnału.
AUD.09 Pytanie 35
Realizacja nagrań dźwiękowych

Pięciopinowe złącze, stosowane w technice MIDI, oznaczone jest skrótem

A. DIN
B. SPEAKON
C. TRSS
D. XLR
AUD.09 Pytanie 36
Realizacja nagrań dźwiękowych

Za zmianę stopnia kompresji sygnału audio w procesorze dynamiki odpowiada parametr określony jako

A. attack
B. threshold
C. gain
D. ratio
AUD.09 Pytanie 37
Realizacja nagrań dźwiękowych

Której funkcji należy użyć do sterowania programowego procesora dźwiękowego za pomocą zewnętrznego parametru?

A. Bypass
B. Check
C. Load
D. Sidechain
AUD.09 Pytanie 38
Realizacja nagrań dźwiękowych

Który parametr filtru cyfrowego odpowiada za zmianę współczynnika tłumienia sygnału?

A. F
B. Gain
C. Q
D. Phase
AUD.09 Pytanie 39
Realizacja nagrań dźwiękowych

Którą wartość tempa utworu należy ustawić w projekcie DAW, aby jedna ćwierćnuta trwała 500 ms?

A. 180 BPM
B. 120 BPM
C. 60 BPM
D. 240 BPM
AUD.09 Pytanie 40
Realizacja nagrań dźwiękowych

Do łagodnego wyciszenia sygnału na ścieżce audio, należy zastosować w edytorze dźwięku funkcję

A. fade out
B. detect silence
C. strip to silence
D. crossfade